Fjærbein fra S6 96mod på s4 92 mod?

Anbefalte innlegg

Lurer på å kjøpe fjærbein som kommer fra S6 pluss 96mod. Og sette dette på min S4 92 for å bli kvitt ufo bremsene. Det er KUN fjærbeina, uten nav og lagre og bremser.

Spørsmålet er da:

1. Passer fjærbeina rett over? Er de helt like foruten om innfestningen til bremsene?

2. Ka str var det på bremsene på denne bilen? (314mm?, 323mm?)

3. Hjullagrene er de samme, men er navene de samme? Så jeg kan demontere navnene fra mine fjærbein og sette på de nye S6 beina?

4. Hvor er det billig å kjøpe HP2 kalippere?

5. Bremseskiver selges jo på ebay slitbillig. er dette noe? (får jo 4 slottede og borrede skiver for under 1000kr)

6. Får man ferrodo klosser til hp2 kalippere?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

5 tegn

Lurer på å kjøpe fjærbein som kommer fra S6 pluss 96mod. Og sette dette på min S4 92 for å bli kvitt ufo bremsene. Det er KUN fjærbeina, uten nav og lagre og bremser.

Spørsmålet er da:

1. Passer fjærbeina rett over? Er de helt like foruten om innfestningen til bremsene? Ja de er like. Det er heller ingen forskjell på fjærbein fra S6 og S6 plus. Forskjellen ligger i calipperen.

2. Ka str var det på bremsene på denne bilen? (314mm?, 323mm?) 314x30mm på S6 og 323x30 på S6 plus. Igjen, calipperen avgjør om hvilken skive du kan bruke.

3. Hjullagrene er de samme, men er navene de samme? Så jeg kan demontere navnene fra mine fjærbein og sette på de nye S6 beina? Navene er ulike. Dvs ulik yttre diameter der bolthullene er. Du kan muligens dreie ned diameteren nok på S4-spindelen til at du får S6-skiva over.

4. Hvor er det billig å kjøpe HP2 kalippere? HP2 fåes billig på ebay. HP2+ til S6 plus er ikke billig noe sted. Sjeldent er det også.

5. Bremseskiver selges jo på ebay slitbillig. er dette noe? (får jo 4 slottede og borrede skiver for under 1000kr) Mye billigere å kjøpe skiver utenlands. Men, det er to viktige punkter her. 1: Frakt av skiver er DYRT pga vekt. 2. USA-biler ble levert med mini-skiver, så om du bestiller til S6, vær sikker på at det er 314x30mm du får.

6. Får man ferrodo klosser til hp2 kalippere?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk for svar Torstein Lie.

314mm skivene er 135mm i diameter innvendig i skiven.

Noen som kan si meg hva navet på s4 92mod er i diameter?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor ikke gå for et "bolt on" Big brake kit fra XYZ på 330 eller 355mm som passer på dine ufo fjærbein?

Litt lettere enn å samle inn litt deler her og der. KRB er vel forhandler for de her til lands.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vurderer det også. Må bare sjekke andre løsninger også. og med 330mm og 355mm kan jo eg drite å kjøre med noe mindre enn 18" vel? Det skal jo være en bruksbil på vinter også. Er jo der quattro'en er gøy. ;-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nye nav på Møller er ikke så ille dyre når du har de andre delene, og da trenger du kun RS2-braketter, S8-skiver og egnede Porsche-calipere for å få knallfine bremser. Se også på upgrade-kit'ene på s-cars.com og 034 pga. lav $!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.