fuel cell med tank måling++???

Anbefalte innlegg

Hvilken ohm verdier er det på instrumenter til s2-rs2??

Vært grei og fått brukt orginal instrumentet.

Hvilke pumper er ok til e-85??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig det her er på jordet (tror ikke det :P ).. men tankmålerne på innstrumentet ditt fungerer vel som en strømmåler (fra 0 til 12+v) og ohm på det blir da likegyldig siden det er tankmålerens oppgave å redusere spenninga? :)

Hvis du har pelt det opp så ser du at det er en coil rundt en metall stang/fjør... denne varmes opp (sikkert bi-metall) og stanga bøyes, derav utslag på instrumentet...

og forresten, ikke glem at det er forskjell på flyteelementer og de som måler motstand i veska i tanken... bensin/e85 kan fort bli litt forvirrende for tankmåleren :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig det her er på jordet (tror ikke det :P ).. men tankmålerne på innstrumentet ditt fungerer vel som en strømmåler (fra 0 til 12+v) og ohm på det blir da likegyldig siden det er tankmålerens oppgave å redusere spenninga? :)

Hvis du har pelt det opp så ser du at det er en coil rundt en metall stang/fjør... denne varmes opp (sikkert bi-metall) og stanga bøyes, derav utslag på instrumentet...

og forresten, ikke glem at det er forskjell på flyteelementer og de som måler motstand i veska i tanken... bensin/e85 kan fort bli litt forvirrende for tankmåleren :)

Du tar nok feil der ja.

Du skal ha element med 280 ohm mener jeg å huske

044 pumper virker mer en bra nok, men hvor mange kommer ann på å mange hk du skal ha

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du tar nok feil der ja.

044 pumper virker mer en bra nok, men hvor mange kommer ann på å mange hk du skal ha

rundt 600hk med e-85 er plana.

har en 044 pump i tanken no så kan gått bare paralell koble den med en til.

Hvilken an størrelser er det 044 motorsport pumpene da??

Hvor fint filter bruker dere, 10 microns, 40 microns eller 100 microns??

Har tenkt på en Jaz fuelcell fra summit med skum, er dette ett ok merke/kvalitet??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du tar nok feil der ja.

tar jeg feil? :)

elementet du tenker på er vel tankmålern og ikke instrumentet? Mao. instrumentet er en strømmåler og tankmåleren er en varierendemotstand. Så du skal ikke ha 280ohm på instrumentet, men du skal muligens ha det på tankmåleren din :)

Det eneste instrumentet ditt bryr seg om er hvis det blir får mye watt som går igjennom det.

Og bare for å utdype det jeg skrev om typer tankmålere litt... konduktiviteten i bensin og e85 er ikke lik, med andre ord, har du ikke flytelementtypen som flyter på begge deler, men en som måler motstand i veska di(noe som ofte er tilfellet i fuelcells) så sliter du om du både skal kjøre e85 og bensin med varierende blandinger da instrumentet ditt blir justert inn for kun en blanding. Noe sier meg at om du bruker en 280ohms motstand i en slik måler som er lagd for bensin så sliter fort instrumentet ditt om du fyller e85.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

to 044 pumper skal holde ja.

Åssen AN kobling kommer jo helt an på overgangen du vil bruke.

men AN10 inn på pumpa og AN8 ut burde holde fint

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tar jeg feil? :)

elementet du tenker på er vel tankmålern og ikke instrumentet? Mao. instrumentet er en strømmåler og tankmåleren er en varierendemotstand. Så du skal ikke ha 280ohm på instrumentet, men du skal muligens ha det på tankmåleren din :)

Det eneste instrumentet ditt bryr seg om er hvis det blir får mye watt som går igjennom det.

Og bare for å utdype det jeg skrev om typer tankmålere litt... konduktiviteten i bensin og e85 er ikke lik, med andre ord, har du ikke flytelementtypen som flyter på begge deler, men en som måler motstand i veska di(noe som ofte er tilfellet i fuelcells) så sliter du om du både skal kjøre e85 og bensin med varierende blandinger da instrumentet ditt blir justert inn for kun en blanding. Noe sier meg at om du bruker en 280ohms motstand i en slik måler som er lagd for bensin så sliter fort instrumentet ditt om du fyller e85.

Greia er at elementet i tanken skal være 280 ohm og om det er E85 spiller ikke noen stor rolle.

Om du får 1 ohm avik mellom bensin og E85 er ikke noe du klarer å se på tankmåleren.

Aldri sakt du skal ha 280 ohm i instument heller jeg da;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe, okey, sorry :)

Nei, jeg bare nevner det pga. det har vært problemer med at enkeltes tankmålere o.l. blir spist opp. Etanol er strømledene :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.