Anbefalte innlegg

har en golf 2 med en 2.9 vr6 i:) motoren er en abv, har hørt at det er en sånn shifter rod i innsuget på vr6 motorene. er dette kunn på di nye eller er det på alle? er helt grønn på vr6 da det til nå har gått i g60 motorer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare å se om det er vakumdåser og stag som ikkje går til gasspjeld og cruisecontroll. Manifoldspjelda skifter fra lang til kort innsugingsvei ved hard belasning. Er bilen slapp på høge turtall kan det være problem med spjeld/styring av spjeld.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I orginal insuget sitter det ikke noe spjeld. 2.9 insuget har noe større kammer en 2.8. Det gir kansje litteregrann effekt.

Dr.Schrick og VW Motosport VSR insugene er variable og har spjeld. Som Øyvind sier, så skifter spjeldet mellom to luft ganger for mere moment. Men et sånt insug er skjelden vare her til lands. Kun sett min egen ex-Corrado med et VSR insug, da jeg tenker meg om.

24V VR6 har slike spjeld orginalt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

lurte bare på om det var det staget som laget raklingen i motoren. da får jeg vel bare sjekke oljetrykket eller begynne på bytte av register kjeder og strammere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

lurte bare på om det var det staget som laget raklingen i motoren. da får jeg vel bare sjekke oljetrykket eller begynne på bytte av register kjeder og strammere.

Er en kjedelig, men veldig fin jobb å gjøre på VR6 det med glideskinner/kjede og strammere. Komplette kit fåes kjøpt billig i USA. Girkassa må av, men man får byttet mye småtteri og inspisert endel.

Termostathus/termostat og plastrøret som går til vannpumpa er også en lur ting å bytte, da det ryker med årene på VR6.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

fant en veldig fin D I Y på vwvortex på den jobben:) er det german autoparts.com som er billigst eller er det andre som er billigere?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.