Får ikke bilen i 1 eller 2 gir ?

Anbefalte innlegg

Da har kassa gitt etter. Har vært dårlig synk mellom 1 og 2 gir helt siden jeg kjøpte den, litt raping av og til ved girskift mellom dem to girene. Nå ser det ut som den har gitt opp. Hvor ille er det ? Noen som har en formening om ca. pris på å få fixet noe slikt ? Alle andre gir funker knirkefritt. Er snakk om ei 6trinns 01e kasse.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper def skiftemuffe mellom 1 og andre gir og def synkringer

Muffe koster 4-5000.-

synkringer 1000.- pr stk

så da er du oppe i 6-7000.- i deler, så kommer jobben

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper def skiftemuffe mellom 1 og andre gir og def synkringer

Muffe koster 4-5000.-

synkringer 1000.- pr stk

så da er du oppe i 6-7000.- i deler, så kommer jobben

 

Det jeg regnet med. Da er det jo nesten like greit å hente inn ei ny kasse :confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det virkelig så dyrt for deler ? Ikke mulig å få handlet noe billigere fra usa eller noe slikt...noen som vet ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det virkelig så dyrt for deler ? Ikke mulig å få handlet noe billigere fra usa eller noe slikt...noen som vet ?

koster 800$ på det ene stedet jeg har funnet som selger girkasse deler

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

koster 800$ på det ene stedet jeg har funnet som selger girkasse deler

 

Hvordan side ? Skjønner ikke hvordan enkelt kan overhale en _hel_ girkasse da! : eek : Er jo ran!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er synkron navet som har låst seg å bare den delen koster 5000kr på møller + sync ringer til 1056kr stk... sjekk ut http://www.audishifter.com der selger de deler og ligger film ang problemet ditt!

 

direkte link, filmer ligger litt nede på siden.

http://www.jhmotorsports.com/shop/catalog/product_info.php?cPath=21_56_60_102_26&products_id=10

 

Takker! Virkelig dyrt for deler til kasser. Må vel være mulig å få ei kasse fra sverige eller noe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vil anbefale deg å hente ei kasse over grensa, sjekka du med den linken jeg senda deg?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vil anbefale deg å hente ei kasse over grensa, sjekka du med den linken jeg senda deg?

 

Ja, har sett en del der. Er jo mange kasser å velge mellom egentlig. Er ikke noe inne på girkasse koder etc men alle 6trinns Q kassen ser jo like ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe. Har du prøvd å bryte den i gir? Min også har vært slik FLERE ganger etter bomgiring, bare at da gjelder det 1-2-3 og 4`dje gir og litt reversen. hehe. Vanskelig å forklare men det går seg faktisk til etter litt vold mot kassa. Og etter noen mil blir det bedre og bedre heilt til den blir fin. Heilt til neste bomgiring ved litt leken kjøring. Da er det samme dritten oppigjen. MEN den "låser" seg kun ved bomgiring fra 2-3 og 3-2. Merkelige greier.

Og det var akkurat samme med den kasse jeg hadde før dinna. Begge kassene er cbl. Eine fra en S4 og den jeg har nå er ifra en S6.

 

Jeg også tenkte på å overhale, men når jeg bikket 12000 i deler hoppa jeg av lasset ivertfall, og ikke har jeg tenkt å åpne ei slik kasse selv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe. Har du prøvd å bryte den i gir? Min også har vært slik FLERE ganger etter bomgiring, bare at da gjelder det 1-2-3 og 4`dje gir og litt reversen. hehe. Vanskelig å forklare men det går seg faktisk til etter litt vold mot kassa. Og etter noen mil blir det bedre og bedre heilt til den blir fin. Heilt til neste bomgiring ved litt leken kjøring. Da er det samme dritten oppigjen. MEN den "låser" seg kun ved bomgiring fra 2-3 og 3-2. Merkelige greier.

Og det var akkurat samme med den kasse jeg hadde før dinna. Begge kassene er cbl. Eine fra en S4 og den jeg har nå er ifra en S6.

 

Jeg også tenkte på å overhale, men når jeg bikket 12000 i deler hoppa jeg av lasset ivertfall, og ikke har jeg tenkt å åpne ei slik kasse selv.

 

Var vel sånn halvveis bomgiring! Men den den gikk i gir da bare rapa litt slik den alltid har gjort. Mulig den har låst seg nå, prøvde å bryte sånn litt, men fikk den ikke i gir! Er vel begrenset hvor mye jeg kan bryte før andre ting som overføringa gir etter, eller ? Med de prisene jeg har sett så bikker man fort 12000. Prøvde å åpne gammle kassa mi å demontere, ga fort opp :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ikke helt problemet... Åpnet kassen min å tok ut det låste drevet å funderte å satt sammen igjen uten problem.

å kor i all verden dåkke sjekka prisa om d bikka 12k?? jhm motorsport har kit til 8000 da med synkron drevet som låser seg å går ikke ann å bryte på plass igjen, samt 6 nye synk ringer. er andre drev skadet så kan det vel bli dyrere ja... :) Og om man bytter de delene så vet jo man at det holder om man ikke driver bomgirracing.. å slipper da å kjøpe en brukt kasse som kanskje raser like fort..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ikke helt problemet... Åpnet kassen min å tok ut det låste drevet å funderte å satt sammen igjen uten problem.

å kor i all verden dåkke sjekka prisa om d bikka 12k?? jhm motorsport har kit til 8000 da med synkron drevet som låser seg å går ikke ann å bryte på plass igjen, samt 6 nye synk ringer. er andre drev skadet så kan det vel bli dyrere ja... :) Og om man bytter de delene så vet jo man at det holder om man ikke driver bomgirracing.. å slipper da å kjøpe en brukt kasse som kanskje raser like fort..

 

Som sagt så åpnet jeg den gammle kassen min, æ var ikke en suksess at jeg skulle demontere noe i den :P mente ikke at prisen kom til å overstige 12000 for å fixe mitt problem! men mulig jeg går for d kitet da, må vurdere d litt! Må nesten ha noen som kan gjøre jobben for meg å!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nøyaktig samme problem som dere her inne.

 

Må brytes i gir, og blir bedre og bedre etterhvert som tia går.

 

Er B5 S4 / RS4 kassene lik som Urs4 5trinns med tanke på synkringene, kunne tenkt meg et kit med ringer til 1. og 2. gir....

 

Hva er det som er galt når den er vanskelig å få UT av gir da? må både bryte den inn og ut av 1. og 2. gir :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nøyaktig samme problem som dere her inne.

 

Må brytes i gir, og blir bedre og bedre etterhvert som tia går.

 

Er B5 S4 / RS4 kassene lik som Urs4 5trinns med tanke på synkringene, kunne tenkt meg et kit med ringer til 1. og 2. gir....

 

Hva er det som er galt når den er vanskelig å få UT av gir da? må både bryte den inn og ut av 1. og 2. gir :(

 

Er ikke snakk om å få min i verken 1 eller 2! Hjelper ikke å bryte heller.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

samme som rs4 kassa mi da.. låst seg syncron drevet til 1 og 2 giret! bare å kjøpe nytt :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men vet ikke helt hvordan bil kassa mi stammer fra! den url jeg fikk legnere opp spesifiserer jo at det kitet passer til b5 s4 og rs4! Tror min kasse stammer fra s6 2.2t eller noe! Er iaffal ei 6trinns :o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da passer det :) HAr sjekka alle delenr og det passer om hverandre!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok! Da blir det bestilling asap :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bestiller også aspa penger er på konto!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bestiller også aspa penger er på konto!

 

Går du for 800$ kitet eller 1100$ kitet ? Vurdere å kjøpe med shortshiftern demmes i samme slengen for å få litt hurtigere og presis giring :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror jeg tar 800$ kitte med synk til 3 og 4 gir også, samt alle tettningsringene :)

 

Enn du?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror jeg tar 800$ kitte med synk til 3 og 4 gir også, samt alle tettningsringene :)

 

Enn du?

 

Er litt usikker faktisk! Føler ikke at jeg trenger 1100kitet, så blir nok noe alla det du snakker om her. Har sendt dem en mail for å høre om dem kunne sette sammen et kit til meg med det jeg behøver, og evt. pris på det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.