Får ikke bilen i 1 eller 2 gir ?

Anbefalte innlegg

Jeg gjorde ingen feil, kassa blei deilig!

 

Hva er problemet med kassa di Lars?

 

Problemet er at den er fryktelig treg imellom 1 og 2 gir. Ofte fra 3 til 2 og. Lite gøy da jeg må "vente" mellom 1 og andre før jeg får den i gir og kan gi jernet igjen.. Har og som nevnt i sted et spakstell som ikke er helt optimalt samt der er litt slakk leddet forran. JMH hadde mye fint men mye å velge i mellom :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan går det her?

 

Jeg er ferdig :)

 

Var ikke klar over at det var liv i denne posten lengere... : rolleyes Fikk delene å gikk løs på girkassa selv! (hadde aldri gjort det før) Byttet ut alt med de nye delene og monterte sammen igjen. Kassa er god som ny : rock :: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemet er at den er fryktelig treg imellom 1 og 2 gir. Ofte fra 3 til 2 og. Lite gøy da jeg må "vente" mellom 1 og andre før jeg får den i gir og kan gi jernet igjen.. Har og som nevnt i sted et spakstell som ikke er helt optimalt samt der er litt slakk leddet forran. JMH hadde mye fint men mye å velge i mellom :P

 

Bare å bestille den shortshiftern samt bytte foringene på resten av spakestellet! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare å bestille den shortshiftern samt bytte foringene på resten av spakestellet! :)

 

Mitt spakstell er et fra en 80 avant som jeg har snudd 180 grader og kappa sperra på reversen på.. :P

 

tenkte at det var kanskje ikke det helt ideelle utgangspunktet.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som det var grei skuring å overhale selv. Men Jonus hadde en donorkasse liggende som var overhalt, med en annen defekt. Så leverte girkassa mi til han like så greit jeg:)

Er med på et evt. gruppekjøp på en sånn shortshifter hvis flere skal ha.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Short shifter hadde vært fint ja :) Kan godt prøve å arrangere et gruppekjøp om det er flere som vil ha noe fra JHM?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Short shifter hadde vært fint ja :) Kan godt prøve å arrangere et gruppekjøp om det er flere som vil ha noe fra JHM?

 

Ja. Gi meg beskjed om du får med deg flere, så gjør jeg det samme.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Drar opp denne igjen :)

 

Snart vår her i nord og man kan glemme scooter og tenke mere på bil igjen :)

 

Er nå på leting etter et rs2 spakstell (eventuelt noe annet som passer i b5 chassiet med bare 1 stag på overføringen), men jeg skal uansett bestille overhalingsdeler da det begynner å gå vell tregt mellom 1 og 2 gir etter vintern..

 

Flere som vil være med å bestille? Jeg kan ta på meg oppgaven å organisere :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor skal du bestille fra? Er evt. interessert i en short-shifter:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fra JHM var planen :)

 

En av disse

 

Ser ikke ut som de har til S2/RS2. Det var litt dumt, men men..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser den, men mye av dette er likt, bla. rs4 spakstell og rs2 spakstell er rimelig like. Og de har til A4. som orginalt har 2 stag. RS2 ble aldri solgt i usa(?) og s2 begynner vell å bli noe gammelt der borte der biler ikke har vanvittige avgifter. Sikkert derfor det ikke er med på lista da markedet ikke er spesielt stort.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selv om det er 01e så er spaken noe annerledes på s2 tror jeg ja..

Og antagelig vis derfor de ikke har det. Litt annen pris enn her kan du si:)

Men ordner seg nok, andre som har det til dissa gamle.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ei 6-trinns 01E-kasse som er litt treig å få i 1. gir, samt at det høres ut som et lite spetakkel. De andre girene er fine, men når jeg passerer 80-100 km/t i timen høres det ut som jeg har rettskårne drev som øker med hastighet og ikke hvilket gir jeg har den i. Veldig svak, men karakteristisk lyd.

 

Høres det dyrt ut eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ei 6-trinns 01E-kasse som er litt treig å få i 1. gir, samt at det høres ut som et lite spetakkel. De andre girene er fine, men når jeg passerer 80-100 km/t i timen høres det ut som jeg har rettskårne drev som øker med hastighet og ikke hvilket gir jeg har den i. Veldig svak, men karakteristisk lyd.

 

Høres det dyrt ut eller?

 

Kan være lageret til inngående eller utgående aksel.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Til s2 å RS2 så kan man kjøpe deler til omtrent samme prisen på møller som JHM :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Til s2 å RS2 så kan man kjøpe deler til omtrent samme prisen på møller som JHM :)

 

Du tenker da shaltemuffe og sync ringer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du tenker da shaltemuffe og sync ringer?

 

Ja.. Men JHM skaffer også andre deler da så tror de kan levere til de fleste :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selv om det er 01e så er spaken noe annerledes på s2 tror jeg ja..

Og antagelig vis derfor de ikke har det. Litt annen pris enn her kan du si:)

Men ordner seg nok, andre som har det til dissa gamle.

 

JHM har en som 034 motorsport selger eksklusivt for dem :) Dårlig med sperre for reversen dog.. :P

 

JHM_ShortThrowShifter2.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er nok bra den der, til sitt bruk:) Så tror jeg står over den, litt pga prisen også..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.