#1 Skrevet November 20, 2009 Kjøpte bilen for ca ett år siden, og siden da har jeg måttet etterfylle kjølevæske ca en gang/mnd. I sommer fant jeg en slange med hvit krystallisert gugge på, så jeg fjernet den orginale slangeklemmen og erstattet den med en vanlig slangeklemme. Etter dette tok det ca 2 mnd før jeg måtte etterfylle igjen. Jeg har lett overalt men finner ingen flere lekkasjer. Eneste jeg kan tenke meg til er at det lekker fra ekspanjonstanken, men finner ingenting der heller.. Noen som har vært borti dette tidligere? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 20, 2009 Kjøpte bilen for ca ett år siden, og siden da har jeg måttet etterfylle kjølevæske ca en gang/mnd. I sommer fant jeg en slange med hvit krystallisert gugge på, så jeg fjernet den orginale slangeklemmen og erstattet den med en vanlig slangeklemme. Etter dette tok det ca 2 mnd før jeg måtte etterfylle igjen. Jeg har lett overalt men finner ingen flere lekkasjer. Eneste jeg kan tenke meg til er at det lekker fra ekspanjonstanken, men finner ingenting der heller.. Noen som har vært borti dette tidligere? Sjekk om det kommer vann ut ved vannpumpa. Bare å ta av det øvre dekselet på reg.reima å se nedi der om du ser noe mistenkelig;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 23, 2009 Jeg hadde samme problem på min A4 B6 1.8TQ for et års tid siden. Den lak riktignok ikke like mye som din men snek seg sakte men sikkert under minimum nivå i løpet av de første 3 månedene jeg eide bilen. Ba Møller ta en titt på dette da bilen fortsatt var under bruktbilgaranti. De oppdaget (vha trykktest tror jeg) at det lak fra en 'blindeplugg' (mener det var dette de kalte den men husker ikke helt) i bunnen av kjølesystemet. Byttet denne og siden har nivået holdt seg i ro. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...