#1 Skrevet November 20, 2009 Jeg var ute å kjørte med min A4 1.9tdi Q(130hk,2003mod),plutselig begynte den å riste og motorsymbolet kom på. Etter å ha stoppet den og startet igjen så var problemet borte. Jeg kom meg hjem og huket på Vag-com'en,da kom kode 18047 opp. koden sier at det er et elektrisk problem med pumpe dyse sylinder 1 ,dårlig kontakt eller brud i lednings nett. Noen som har hatt problemet for? Det er vist ganske vanlig. Jeg tokk en rask titt under panseret for å lokalisere pumpe dysene,men det var lettere sagt en gjort. Kan det stemme at de sitter under topp dekselet,eller er jeg helt på tur? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 20, 2009 må av med toppdekselet for å få skiftet dette ledningsnettet ja,ganske kurrant jobb. er nok det som må til ja,er byttet en del ledningsnett til pumpedyser. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 20, 2009 Trenger ikke bytte hele ledningsnettet, noen ganger holder med og klemme til kabelskoene litt som skal inn på dysa, slik at det blir mere spenn på skoen, og bedre kontakt. Vi gjorde dette på mange turister som var inne på hurtigrep på Møller. Og er man heldig holder det i mange år/måneder...må egentlig bare prøve. Og hvis du bestemmer deg for å skifte ledningsnettet er det litt jobb, siden ledningen sitter i en plastskinne som må trees bakende i fra i toppen, og dette får du kun til hvis du varmer skinna med varmepistol, ellers får du ikke trekt skinna inn i toppen. (da blir den mere bøyelig.) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 23, 2009 Takker så mye,da er det bare å få vippet av topp dekselet og se hvor mye jeg må gjøre ut av det! Det eneste jeg mangler nå er oppholds vær...... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 3, 2010 Fekk du ordna dette? Evt. korleis? Har fått same feil på Seaten, og vurderer å berre prøve å "klemme saman" som nevnt ovanfor, men er usikker på om det er verd arbeidet. Kor mykje kostar evt. dette ledningsnettet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 3, 2010 Koster rundt 700 kroner på møller for dette el nettet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 3, 2010 Ok. Ikkje så ille det då. Er det nr. 30 her? ledn.doc 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 4, 2010 Då har eg hatt av toppdekselet og knipe saman litt. Fungerar fint sålangt. Skulle det skjere seg att, veit eg i alle fall kva som må bytast. Ikkje så store jobben heller:). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...