#1 Skrevet November 21, 2009 Har fått en ulyd /uling i servo på min Passat 3B, lyden kommer noen ganger når jeg vrir på rattet eller trykker bremsen forstikig inn noen som har peiling på hva dette kan være? Væskenivå er OK 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 21, 2009 Dette ligner veldig på problemet som naboen min hadde. Vi trudde til slutt det var servo pumpa, og fant ut vi skulle vente med å bytte pumpa. Han var på ferie og kom til kvinnesdal, der stoppet bilen og dynamoen hadde røket. Remhjulet på dynamoen hadde skrudd seg ut da dette er litt spesiell remhjul. Han måtte ha berging og fekk skiftet dynamo, og lyden var vekk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 22, 2009 takk for svar! Ja har tenkt på at det kan være pumpa, men du mener det kan være reimhjulet som er løst? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 22, 2009 Det var dynamoen som var ødelagt. Remhjulet på dynamoen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 23, 2009 hmm,sjekket litt idag, dynamo og reimhjul er helt fine. Noen som har noen andre erfaringer? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 24, 2009 Tok du av remma for å snurre på dynamoen for å høyre etter ulyd?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 24, 2009 nei, men satte en skrutrekker neppå dynamoen og la øret inntill. men hørte ingen ulyder 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 29, 2009 Ingen?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 29, 2009 Ingen?? Vibrerer reima no særlig på tomgang? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 29, 2009 søkte litt rundt her nå.. Finner stort sett de samme trekke med passatene og ulyder derfra. Å det er dynamoen. Kan være gammel/dårlig servoolje ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 29, 2009 slike lyder har det med å oppstå om man har for lite olje også... et symptom er at lyd kommer når man legger om på rattet.... Så hvis du ikke har skjekka veskenivået så hadde jeg gjort det aller først hvert fall... regner med at du har hydraulisk bremsekraftforsterker siden det skjer når du trykker inn bremsen også? Jeg regner også med at reima har blitt eller blir sjekka for at den ikke glipper ved belastning? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 1, 2009 oljenivået er i hvertall som det skal, litt under max. kvaliteten på olja er jeg mer usikker på, den har brun/svart, å tyder på at den ikke er skiftet på en stund. dynamoen tviler jeg på at det er, den var ny i fjord, og reima er som den skal, er heller ikke noe typisk reimlyd. har hydraulisk bremskraftforsterker ja så jeg vipper litt mellom at det er pumpa som driver å tar kvelden, eller om det bare kan være olja. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Desember 1, 2009 oljenivået er i hvertall som det skal, litt under max. kvaliteten på olja er jeg mer usikker på, den har brun/svart, å tyder på at den ikke er skiftet på en stund. dynamoen tviler jeg på at det er, den var ny i fjord, og reima er som den skal, er heller ikke noe typisk reimlyd. har hydraulisk bremskraftforsterker ja så jeg vipper litt mellom at det er pumpa som driver å tar kvelden, eller om det bare kan være olja. Jupp, min hyler litt den også.. har en til overs, men har ikke fått somla meg til å bytte den enda. Forskjellen er at min hyler, som regel, hele tida... men den har kanskje vært uvanlig stille i det siste, så da raser den vel sikkert snart 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Desember 1, 2009 hehe, ja er litt hyling, noen ganger er det hele tiden en periode, og så kan den være borte en hel dag.. så får bare vente å se:p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Desember 15, 2009 Hmm. nå har det begynt å bli værre, mest når jeg tråkker forsiktig på bremesepedalen, når bilen har blitt varm! kan det være bremskraftforsterkeren? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Desember 15, 2009 Servoen på både golfen og passaten på tunet her uler, spesielt når man legger helt om. Gjort det så lenge jeg har hatt de, og har ikke giddet å gjøre noe med det enda. Inntrykk av at en drøss med VW gjør det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...