Audi A6 R5 TDI 115 hk 96 mod lekker vann

Anbefalte innlegg

Har et problem med at når bilen blir kjørt hardt, altså med høye turtall så virker det som motoren blåser vannet ut av vanntanken, kan se ut som om det lekker i tanken, men er ikke lett og sjekke dette siden det bare lekker ved kjøring og ikke ved rusing av motor. Også har jeg begynnt og høre turboen VELDIG godt i det siste, plystere som bare det. Tyder det på slitt turbo kansje ?? Bilen har gått ca 300 tusen. Er ikke olje eller diesel i vannet, og er ikke vann i oljen. Hvis jeg bare kjører "normalt" så trenger jeg ikke fylle vann, men så fort jeg trør på så kan det bli tomt etter et par timer agressiv kjøring :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tipper det første du tenkte også er sprukket toppakning.. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tipper det første du tenkte også er sprukket toppakning.. ;)

Er det jeg er litt redd for ja :( noen som vet om det er en stor jobb på denne motoren ????

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er omtrent som på andre motorer. Du bør jo bytte registerreim, pumpereim, vannpumpe, dieselreim og alle strammehjul når du først er i gang. Ettersom den har rulla 300' hadde jeg kosta på meg nyte ventiltetninger, og ventilløftere i samme slengen bår du førstes har av toppen. Er litt jobb på justere dieselpumpa på disse når du har gjort denne jobben.

Hvis du bestemmer deg for å bytte regreim er har du en glimrende tråd her på hvordan du gjør det (inkludert dieselpumpejustering)

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=119565

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.