#1 Skrevet November 21, 2009 (endret) Tenkte jeg skulle lage en egen tråd for felgene mine som jeg skal pusse opp og bygge om til 4x100. Grunnen til at jeg velger å bygge om er for å få "mest" kant og ET som passer til Golf 3 utenom å måtte voldta hjulbuene med bruk av adapter.. Felgene er opprinelig: 2 stk BBS RS 012 - 7x16 ET 24 5x130 1" kant 2 stk BBS RS 013 - 8x16 ET 11 5x130 2" kant BBS RS 012 felgen var 7x16, men byttet tønne og kant. 0.5" breiere begge veier slik at de har 1.5" kant og 6" tønne og ikke 1" som org og 5.5" tønne. Noe som skal bli 8x16 ET24. BBS RS 013 blir beholdt orginale med 2" kant og 5.5" tønne som har ET11. Felgene skal bli plugget og borret om til 4x100, så de må dreies inn mot navåpningen slik at jeg får plass til boltene.. Slik ser de ut: I kveld har jeg fjærnet boltene fra den ene felgen og bilder som viser tilstand av kantene: Er ikke kantkjørte, men en del irring.. (1 av ringene på 1.5" har litt kantkjøring) Men vil beholde org. kantene kontra repro kanter... Usikker på fargevalg jeg skal ha, så gjerne kom med photoshoppet bilde av de på bilen min! Er enten sølv, gull eller lakke de i bilens farge.. Fargen på bilen: fra skrå/siden(mens den var skyhøy, så hvis noen gidder å photoshoppe så gjerne senk den slik den er/skal være ) Dette er et prosjekt som skal gå gjennom vinteren så blir ikke oppdatert hver dag 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 22, 2009 Slår ikke feil dette:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 22, 2009 Meget bra anders, dette blir knall! Du er flink 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 22, 2009 Stå på! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 22, 2009 takker for det Skal demontere resten ila uken og sende de til borring hvis alt går etter planen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 23, 2009 Blir nok bra dette Bare å sette i gang med våtslipinga, så er nok irringa snart borte skal du se.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 23, 2009 Blir nok bra dette Bare å sette i gang med våtslipinga, så er nok irringa snart borte skal du se.. japp har pusset opp kanter før.. ikke veldig morro, men når resultatene kommer så er det bare morro! Noen som har tips til å løsne senter/bane/tønne fra hverandre? forrige settet(2-delt oz) løsnet lett som bare det.. Disse sitter!(limt sammen virker det som) Er det fort gjort å få missfarging av kanten hvis man varmer opp med varmluftpistol? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 23, 2009 Varmluftspistol å gummiklubbe er din venn 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 25, 2009 Putt dem i bakerovnen på kjøkkenet, og så gummiklubbe: ja : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 25, 2009 gått til innkjøp av 12-kant pipe og gummiklubbe i dag så i kveld skal det splittes og forhåpentligvis får jeg smurtringene inn med duxola 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 25, 2009 Da har jeg fått gjort litt i kveld med hjelp av mr.kvaalen! Fått splittet felgene nå(utenom 2 senter) 2 av senterkoppene og 2 ringer har fått 1 runde med duxola.. Må ta de 1 gang til da det er noen flekker som ikke løsnet.. noen "spennende" bilder av duxolaen som jobber 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 29, 2009 Noen om kunne hjulpet meg med å photoshope litt? Fargen på bilen i senter av felgen.. Noen bilder av bilen(hvis noen av de kan brukes) (gjerne senk den på det bildet under her hvis det skal brukes(før det justerbare kom på) felgene(låner felgene dine til jobben tore:) Håper det er greit, hvis ikke si ifra ) Felgene er like store som porsche felgene(16", LM felgene er 17") Hvis ikke vinkelen på felgene er bra nok så kan eg google etter noen andre vinkler Gjerne gullskruer hvis dere klarer Supert hvis noen kunne hjulpet med det! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Desember 5, 2009 Da var senteret levert til ombygging av boltsirkel etc.. Usikker på når de kommer tilbake igjen, men haster ikke ennå... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Desember 6, 2009 skulle vi levert ringene å snart el? vente til etter Tirsdag? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Desember 6, 2009 venter til etter tirsdag ja.. greit å få grovslipinga i dreiebenk! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Desember 6, 2009 Et lite tips, kjøp slike våtslipingsrondeller som egentlig er ment til maskiner. De er svamp på for å holde på vannet og går helt opp til korning 4000. De er lettere å pusse med, pluss at det blir mindre søl 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Desember 6, 2009 Et lite tips, kjøp slike våtslipingsrondeller som egentlig er ment til maskiner. De er svamp på for å holde på vannet og går helt opp til korning 4000. De er lettere å pusse med, pluss at det blir mindre søl Men i en dreiebenk så har de mulighet for vanntilførsel kontinuerlig, så trenger ikke det til grovslipinga Men brukt de selv når jeg pusset forrige sett for noen år siden. Kjekke de! Men når jeg skal ta finpussinga så blir det kjøp av slike "svamper" tenker jeg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Desember 8, 2009 Det er jo luksus med dreiebenk da! Bare husk bilder, det liker jeg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Desember 9, 2009 hehe deilig at han kan ta de i samme sleng som senterene.. Men skal mekke meg en "dreiebenk" i garasjen som jeg lager en adapter som sitter på drillen som monteres på ringene.. så går det i hvertfall fortere enn for hånd! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Desember 9, 2009 Ja, det er helt sant, hvordan har du tenkt å lage adapteren da? Kunne tenkt meg å lage en sånn jeg også, da jeg har en liten jobb foran meg.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Desember 9, 2009 Vanskelig å forklare uten bilder, men kan lage bilder når jeg får lagd meg den Samt delene man trenger men er drill som blir drivkraften.. Vet ikke om det er mulig å få til, men morro å prøve på noe som kan gjøre jobben mye enklere 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Desember 9, 2009 på ringene som har irring(bilder på side 1) hvor grovt papir bør jeg begynne med? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Desember 9, 2009 Jeg begynte med 80 jeg, men du kan jo prøve med finere og se om det er effektivt nok. Fyr på med bilder når du får lagd ja 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Desember 9, 2009 80? Lager ikke det vel mye ekstra jobb da?| 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Desember 10, 2009 80? Lager ikke det vel mye ekstra jobb da?| Fungere fint det, du må jo bare ta steget innom alle de andre papirene oppover så har ikke det noe å si. Har selv brukt 80 på ats felgene på Audi50 ien og d90 felgene eg polere. Du slipper å pusse så lenge med grovt papir. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...