#26 Skrevet Desember 10, 2009 oki, har handlet inn alle stegene fra 180, men får handle litt grovere også da.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet Desember 10, 2009 Ska ærlig innrømme at jeg ikke har kjøpt sandpapir før, men det er bare å gå inn i sjappa og si at jeg skal ha sandpapir fra f.eks. 400-4000? Ringene mine er i ganske bra stand, så jeg trooor ikke jeg trenger å begynne med no særlig mye grovere enn 400..? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet Desember 10, 2009 Du skal ha våtslipepapir for metall handlet en bunke på jula. kwb som er bra kontra møkka fra biltema.. 6kr pr ark så ikke dyrt det! Fruen jobber kvelden så når minsten har lagt seg skal jeg begynne å pusse senterkopper Men minsten har ødelagt kamera så må bruke mobilkamera til jeg får lånt meg ett.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet Desember 10, 2009 Har kjøpt nå. Tenkte å tørrslipe med 320 og 400 + våtslipe med 800 og 1200(og sikkert enda finere etterhvert). Veldig feil? ..eller greit? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet Desember 12, 2009 Litt av grunnen til at jeg begynte med så grovt papir var for å få vekk "profiler" i metallet. Altså topper og daler i overflaten, jo mindre du klarer å få disse toppene og dalene, jo bedre resultat. I bunn og grunn er det oppgaven til poleringsmiddelet, jevne ut disse toppene og dalene for å skape en helt jevn overflate, og da kan metallet gjengi releksjonene mer presist og du ser i et "speil". Dess høyere korning du pusser med, desto lettere blir det for poleringsmiddelet å jevne det helt ut. Dette merker du mens du pusser med finere og finere papir, overflaten blir (selvfølgelig) jevnere og glansen blir jevnere. På noen ting kan avispapir brukes til å pusse med, uten at jeg har prøvd det da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet Januar 11, 2010 Tror du det går å dreie av anleggsflaten på felger med dekkene på? Vurderer å "justere" ned RM'ene mine litt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet Januar 11, 2010 Tror du det går å dreie av anleggsflaten på felger med dekkene på? Vurderer å "justere" ned RM'ene mine litt. Hei, Lasse! Det skal gå fint! Gjorde dette med mine RSèr ifjor, og det ble 100% mvh Anders 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet Januar 11, 2010 Eg bare lurer, 5x130 har 72mm på gjengene på senter mutteren, mens mine 4x100 har 54mm tror eg.. Er det plass til å sveise igjen hullene og borre opp til 100mm sirkel på dette senteret som har 130?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet Januar 11, 2010 Er jo det jeg gjør nå Skal gå på håret! dvs 8mm gods på hver side av bolthullene til gjengene i senter.. Skal se om jeg kan få tak i noen bilder.. De er ferdig dreid.. Havner på ca ET30 forran og ca ET 17/18 bak.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#35 Skrevet Januar 12, 2010 Ja ok;) Eg bare lurte og tenkte eg kunne dele mine tanker bare i tilfelle.. Må få opp noen bilder, eg vill heldig gjerne se: ja : Blir det farge på bil på senteret?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#36 Skrevet Januar 12, 2010 Skal legge ut asap jeg får noen Blir senter i bilens farge ja 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#37 Skrevet Januar 13, 2010 Blir spennende å se det ferdig resultat.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#38 Skrevet Januar 23, 2010 hmm.. sitter å funderer om jeg må finne meg noen rimligere felger.. Har så mye jeg må fikse på bilen for å få den bra teknisk/karroseri.. Så vurderer å selge de, men kun til riktig pris! felgene leveres da ferdig borret til 4x100 og med et ET som hjør at de passer det meste av biler med 4x100.. Selges til kostpris, men er ikke akkurat billig for 16" RS med 34 bolter og heller ikke å borre om.. Så seriøst int. kan sende en pm.. Ringene er strippet for lakk og i meget bra stand! Kun 1 ring som har veldig lett sår.. Pusses lett vekk! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#39 Skrevet Januar 23, 2010 synd om du selger så fete felger 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#40 Skrevet Januar 23, 2010 Nei ikke selg felgene, eg har så tro på at dette kommer til å bli så utrolig rått på bilen din: ja : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#41 Skrevet Januar 24, 2010 (endret) ja vet det.. får se ann litt.. kommer det inn bud som jeg selger for(over 10000 ferdig borret til 4x100) så selger jeg..(det er kostpris for meg, skulle andre ha borret om hadde det kostet en del tusen til!) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...