Hva er det BESTE microfiber tørkehåndkle?

Anbefalte innlegg

Fungerer ikke bra nok? Hva er ikke bra nok?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jula har et tilsvarende til 69kr,ca like stort og funker like bra.Er egentlig til å tørke hund/katt men er nesten identisk til det du har.

Vist det ikke suger vann så kan du ha vasket det feil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fungerer ikke bra nok? Hva er ikke bra nok?

 

Det trekker ikke til seg vannet sånn som det skal og opplever at det etterlater seg litt LO

Kan være at jeg har vaska det feil, men syns ikke det trakk til seg vannet skikkelig når det var nytt heller, ble fort metta av vann så det ligger igjen sånn små vannmerker på hele bilen.

 

Tenkte uansett å prøve en annen type denne gangen, så setter pris på tips til noe bedre;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bør vaskes før du bruker det første gangen, ikke med tøymykner seff.

 

Om bilen er veldig våt må du regne med å ha et extra håndkle for å fjerne resterende vannperler etc......et tips er å ta av munnstykket på hageslangen å la det renne vann over bilen. Da renner vannet av bilen lettere..

 

Spørs om du har noen voks/sealer på bilen din også. Dette gir deg jo bedre avrenning når bilen er nyvasket.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ser at biler uten noe spes voks og slikt trenger man ofte flere enn 1 handkle for å få den tørr...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, men må uansett ha ny nå så får kjøpe 2stk denne gangen og vaske de før bruk.

 

Sånne kluter med "waffel weave" er det bra greier?

Ingen som har en konkret fille de mener er bra greier? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har også DETTE , men hadde DETTE før.Og jeg synes det sugde opp vannet best,så skal bestille meg 2stk slike nå. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har også DETTE , men hadde DETTE før.Og jeg synes det sugde opp vannet best,så skal bestille meg 2stk slike nå. :)

 

Får teste et par slike da:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har dette nå:

http://www.scandicshine.no/nettbutikk/index.php?main_page=product_info&cPath=4&products_id=17

 

Synes ikke det fungerer så bra nok for meg.

Noen som har tips til noe bedre??

 

Bruker KUN denne typen jeg og bruker de mye. Funker helt supert de, Men husk følgende:

 

-Vask de før bruk.

-Om du ikke har såpe beregnet på microfiber bruk såpe beregnet på ull f.eks Milo. IKKE vanlig såpe.

-Vask de på 90 grader

-IKKE tøymykner

-IKKE tørketrommel

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jula har et tilsvarende til 69kr,ca like stort og funker like bra.Er egentlig til å tørke hund/katt men er nesten identisk til det du har.

Vist det ikke suger vann så kan du ha vasket det feil.

 

Det jula selger er vel det samme som selges på Clas'ern? Et mindre blått med poter på og et større grått med samme poter. De er ihvertfall IKKE gode å bruke på lakk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker KUN denne typen jeg og bruker de mye. Funker helt supert de, Men husk følgende:

 

-Vask de før bruk.

-Om du ikke har såpe beregnet på microfiber bruk såpe beregnet på ull f.eks Milo. IKKE vanlig såpe.

-Vask de på 90 grader

-IKKE tøymykner

-IKKE tørketrommel

 

 

Nå skal jeg ærlig innrømme at jeg ikke kan NOENTING om bruk av vaskemaskin.. Men tror jeg bruker Omo ellernoe, er ikke denne heller god da når du sier ikke vanlig såpe? Har ikke tenkt på det, har bare tenkt på at jeg ikke må bruke tøymykner...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det jula selger er vel det samme som selges på Clas'ern? Et mindre blått med poter på og et større grått med samme poter. De er ihvertfall IKKE gode å bruke på lakk.

 

Mulig det er det samme ikke vet jeg,men det funker like bra som det jeg nevnte hos meg..

Hva du legger i at det ikke er bra å bruke på lakk lurer jeg på..lager det riper?

 

Dette http://www.cleanyourcar.co.uk/washing-and-drying/huge-38-x-28-microfibre-drying-towel/prod_154.html

skryter di av.

Kommer på 300kr ink. frakt.(under 200kr grensen)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig det er det samme ikke vet jeg,men det funker like bra som det jeg nevnte hos meg..

Hva du legger i at det ikke er bra å bruke på lakk lurer jeg på..lager det riper?

 

Dette http://www.cleanyourcar.co.uk/washing-and-drying/huge-38-x-28-microfibre-drying-towel/prod_154.html

skryter di av.

Kommer på 300kr ink. frakt.(under 200kr grensen)

 

Lager riper, trekker til seg lite vann, vanskelig å håndtere...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.