#1 Skrevet November 22, 2009 Som ny eier av en 2000 A6, 2.5tdi med slitte kammer lurer jeg (alternativt) på hvor omfattende det vil være å sette inn en nyere 2.7 eller 3.0 tdi motor/drivverk: -passer det inn rent mekanisk ? -hvor mye av bilens elektronikk/ledningsnett må byttes, vil det kunne bli et problem med at enkelte nyere komponenter kreves, men ikke passer inn i "den gamle bilen" (som for eksempel instrument panel osv.) ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 22, 2009 det er nesten ufattelig mye jobb, så litt på å bytte fra en 1,9 til en 2.5 tdi på min A6 og da så det ut som hele ledningsnettet, hjerne og eksos + sikkert en masse små detaljer som må byttes og modifiseres... La det prosjektet på hylla.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 22, 2009 det er nesten ufattelig mye jobb, så litt på å bytte fra en 1,9 til en 2.5 tdi på min A6 og da så det ut som hele ledningsnettet, hjerne og eksos + sikkert en masse små detaljer som må byttes og modifiseres... La det prosjektet på hylla.. Men da er det jo snakk om å gå fra 4'er til 6'er. I Lars sitt tilfelle er det å gå fra 6'er til en litt større 6'er, hvis jeg ikke har forstått helt feil. Er det fortsatt så store forskjeller da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 22, 2009 Er ikke sikkert det, men trur ikke ECU en passer over. mulige plugger som ikke passer over.. gearkasse og det so følger med der.. men for og være sikker må man bare prøve, eventuelt finne ei deleliste over motorene og sammenligne.. skjønner godt at han vil bytte til en større motor, men er nok billigere og mindre tidkrevende og bytte kammene 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...