Anbefalte innlegg

Som ny eier av en 2000 A6, 2.5tdi med slitte kammer lurer jeg (alternativt) på hvor omfattende det vil være å sette inn en nyere 2.7 eller 3.0 tdi motor/drivverk:

-passer det inn rent mekanisk ?

-hvor mye av bilens elektronikk/ledningsnett må byttes, vil det kunne bli et problem med at enkelte nyere

komponenter kreves, men ikke passer inn i "den gamle bilen" (som for eksempel instrument panel osv.) ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er nesten ufattelig mye jobb, så litt på å bytte fra en 1,9 til en 2.5 tdi på min A6 og da så det ut som hele ledningsnettet, hjerne og eksos + sikkert en masse små detaljer som må byttes og modifiseres...

 

La det prosjektet på hylla..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er nesten ufattelig mye jobb, så litt på å bytte fra en 1,9 til en 2.5 tdi på min A6 og da så det ut som hele ledningsnettet, hjerne og eksos + sikkert en masse små detaljer som må byttes og modifiseres...

 

La det prosjektet på hylla..

 

Men da er det jo snakk om å gå fra 4'er til 6'er.

I Lars sitt tilfelle er det å gå fra 6'er til en litt større 6'er, hvis jeg ikke har forstått helt feil. Er det fortsatt så store forskjeller da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke sikkert det, men trur ikke ECU en passer over. mulige plugger som ikke passer over.. gearkasse og det so følger med der..

men for og være sikker må man bare prøve, eventuelt finne ei deleliste over motorene og sammenligne..

skjønner godt at han vil bytte til en større motor, men er nok billigere og mindre tidkrevende og bytte kammene :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.