El problem Passat 98 mod. Har ikke vifte, blinklys, vinduspussere osv.

Anbefalte innlegg

Har et merkelig problem på en passat. Rundt 98-99 mod. 1,8T

 

Har stått stille i et par mnd og etter det så fungerer ikke vifta på klimaanlegget, blinklys, vinduspussere.

Mulig det er noe mere som ikke fungerer men er iallefall det som jeg har funnet ut i farta.

 

Nødblink fungerer som vanlig men releet sitter vel i selve bryteren...?

 

Vet at mikrobryter i førerdøra ikke henger helt med, kun noen få ganger den reagerer og slår inn sentrallåsen mens på passasjerdøra funker den helt fint.

 

Sjekket alle sikringer og dem er hele.

 

Skal lese ut feilkoder i morra, men om noen har tips så fyr løs!

 

: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmm...lukter tenningsbryter..

Nødblink rele sitter i selve bryteren ja.

Tipper du mangler som sagt vifte, viskere, lys osv...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmm...lukter tenningsbryter..

Nødblink rele sitter i selve bryteren ja.

Tipper du mangler som sagt vifte, viskere, lys osv...

 

Har kjørelys osv, men synes interiørlyset er litt spesielt. Men kommer sikkert an litt på den mikrobryteren i førerdøra. Men skal ta en kikk på komfortmodulen som ligger under teppet forran førerstolen. Får ikke helt til å stemme da el-vinduer fungerer som normalt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Feilsøkt litt men finner fortsatt ikke ut av problemet.

 

Måler ikke strøm til sikringene som har med blinklys og vifte til klimaanlegg å gjøre. Dette med tenning på. Går det innom noe rele eller er det direkte fra tenningsbryteren?

 

Sjekka alle jordingspunkter jeg kan klare å finne også uten hell.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk avlastningsrele for X-kontakt.

Er usikker på hvilket nummer det var, men sitter oppunder dashen på førersida iallfall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk avlastningsrele for X-kontakt.

Er usikker på hvilket nummer det var, men sitter oppunder dashen på førersida iallfall.

 

Tror jeg har vært borte i det releet. 373 eller noe. Kan jo prøve å laske over for å utelukke at releet eller styrestrømmen til releet er gåent/borte.

 

Skal ha diagnose på den i morra, men ikke sikkert vi finner ut så fryktelig mye mere egentlig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror jeg har vært borte i det releet. 373 eller noe. Kan jo prøve å laske over for å utelukke at releet eller styrestrømmen til releet er gåent/borte.

 

Skal ha diagnose på den i morra, men ikke sikkert vi finner ut så fryktelig mye mere egentlig.

 

Søkte litt her inne og fann dette:

X-kontakt rele er merket med 213 eller 370(avhengig av om det har vært skiftet tidligere).

Det skal stå på releplass 2.

 

Garanterer ikke at det riktig, men du kan jo sjekke om det stemmer;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Søkte litt her inne og fann dette:

 

 

Garanterer ikke at det riktig, men du kan jo sjekke om det stemmer;)

 

Ok, mulig jeg husker litt feil. :)

 

Skal sjekke det i morra. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Søkte litt her inne og fann dette:

 

 

Garanterer ikke at det riktig, men du kan jo sjekke om det stemmer;)

 

Måtte ut å sjekke det nå.

 

Hadde 2 stk 370 releer (en på plass 2 og en på plass 8), så kryssbytta dem og vips hadde jeg viskere og blinklys. Releet som satt på plass 2 var altså defekt om det var plass 2 som styrte strøm til blinklys og viskere. Men vifta til klimaanlegget er ikke helt med enda. Hadde et 213 rele liggende og satt inn så jeg hadde 2 stk releer som fungerte på plass 2 og 8 men fortsatt ingen tegn til liv i vifta.

 

Går vifta på noe annet rele? Hva styrer rele som sitter på plass 8?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1 skritt fram og 10 tilbake.

 

Når jeg har releer som fungerer i nr 2 og 8 så fikk jeg kupevifta til å gå om jeg trykker auto eller stiller viftehastighet manuelt. Så da fungerte alt sånn ca. Startet bilen og fungerte på akkurat samme måte. Stoppet bilen og skulle starte igjen så hørte jeg litt knittring akkurat som en sikring som røk og alt ble borte. Måler på på batteriet er det ca 12v mens inne under dash er det bare 5V. Alle sikringer er hele. Målt fysisk spenning på/gjennom kablene som går ut fra batteri for å eliminere dårlig kontakt fra batteri.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant et dårlig jordingspunkt. Nå fungerer alt men ikke helt 100 den vifta. Satse på at feil må slettes eller grunninstille noe på klimaen. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.