#1 Skrevet November 22, 2009 Heisann. Jeg har en '06 Touran med tilleggsvarmer. Denne har jeg kjøpt noen nye deler til så jeg kan bruke den som parkeringsvarmer med timer. Timer delen skal komme opp i MFD. Jeg har også RNS510 spiller i bilen. Saken er den at når RNS'en er koblet til, så kommer ikke timer delen opp i MFD, men om jeg kobler vekk spilleren, så kommer den opp. Han jeg har kjøpt sakene mine ifra (en tysker) sier at jeg må endre CAN Gatway ifra 530F til 530L. Hvordan endrer man det? Tydelig at det har noe med RNS'en og gjøre. Men hva? Har sett i VCDS (vagcom) at det er en modul som heter CAN gateway, og på long coding helper er det 2 rubrikker som heter Aux. heater. Har prøvd å endre disse, men det hjelper ikke. What to do? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 22, 2009 Du må vel sikkert åpne en ekstra port i CAN-gateway, sånn at den godtar flere enheter.... Har du sett på http://www.openobd.org ? På A6'en min måtte jeg åpne en port når jeg monterte AMI, men det var veldig enkelt og selvforklarende. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 22, 2009 Ja, jeg har prøvd å aktivere begge disse: Byte 02 Bit 3 Auxiliary Heating (7D) Byte 02 Bit 4 Auxiliary Heating (18) Men, kanskje jeg må åpne for rns'en? Det står at navi, radio osv er krysset av da. hmm... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 24, 2009 Har fått et svar som har klarnet opp endel. Nå trenger jeg bare å finne delen. Hi Rune! The CAN Gateway is in the Background from the Lightswitch. The Box with the red Plug is the CAN Gateway. You must only Change the Gateway to a Gateway with the Ending "L" You need This one: 1K0 907 530 L 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...