#1 Skrevet November 23, 2009 Heisann, Igår kveld fant jeg ut at kommunen ikke er så flinke til å hold veien vedlike, De hadde laget en grøft i veien for noe greier og fylt igjen med grus, Problemet oppstår når 5000 biler har kjørt der før meg, Da blir grøfta er full av skarpe hull, Grøfta er ikke merket , jeg følger fartsgrensen og smeller midt i disse hullene med dette resultat Spørsmået mitt er, Har jeg krav på erstattning ? Noen som har vært borti lignende ting ? Og er det noen som vet navnet på disse felgene ? Mvh Anders 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 23, 2009 Her er Vegloven, om ikke annet.. http://www.lovhidden.no/all/nl-19630621-023.html 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 23, 2009 Heisann, Igår kveld fant jeg ut at kommunen ikke er så flinke til å hold veien vedlike, De hadde laget en grøft i veien for noe greier og fylt igjen med grus, Problemet oppstår når 5000 biler har kjørt der før meg, Da blir grøfta er full av skarpe hull, Grøfta er ikke merket , jeg følger fartsgrensen og smeller midt i disse hullene med dette resultat Spørsmået mitt er, Har jeg krav på erstattning ? Noen som har vært borti lignende ting ? Og er det noen som vet navnet på disse felgene ? Mvh Anders Du har sannsynligvis krav på erstatning hvis dette skjedde på kommunal veg. Ta bilder av hullet og felgen og send en mail til kommunen. Uansett, det der klarer felgrep.firmaer å rette opp, hadde en felg som var endel verre enn det der etter å kjørt på en stor stein i veien og den ble fiksa og lakkert helt fint (Dekksjekk i Askim gjorde jobben). Fordel om den er "standard" sølvlakkert for da slipper du å få fargeforskjell. Lykke til 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 23, 2009 Akkurat det samme skjedde meg i Trondheim. Var hull i vegen som var merket med sølv-spray,men ingen bukker eller lignende.Tok bilder av hullene morgenen etter, og bilder av hjulene mine. 2 stk RS4 replika med Nankang 225/45-17. Ringte ansvarlig avdeling, og fikk beskjed om å skrive brev, og gjerne med bilder.Skrev et saklig brev til driftsavdelingen for vei vedlikehold og sendte med utskrift av bilder samt overslag på kostnad fra en dekkforhandler. Fikk svar 14 dager etter med spørsmål om hvilken konto jeg ville ha pengene til. Enkelt og smertefritt. Håper det går like greitt for deg. MVH Eivind. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 23, 2009 Jeg tok en felg i et hull i veien som deg, og etter et halvt år med brevskriving med mesta og et advokatfirma fikk jeg avslag, på et krav på 1200kr Hullet blei tettet bare timer etter at mesta blei gjort klar over saken...... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 23, 2009 Problemet er at hullet ble tettet i dag.. Men det var kommunen som tettethullet så regner med de vet at det var der i går kveld også.. Får ta et par telefoner å høre litt.. Er bare vinterfelger men sykt irriterende 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 23, 2009 vis ikke kanten har sprukket så klarer du med letthet å fikse den selv. Bruk (biltema) propan gass/varme å varm felgen MASSE dr skaden er, bruk gummi hammer å slå til det beint på øyne mål å bruk den bak fremover... husk ta av dekke først. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 24, 2009 Felgen heter CMS C4 importør er http://www.felgimport.no 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 24, 2009 Kommunen må ha hatt viten om hullet i veien for at de skal kunne utbetale erstatning. Hvis de ikke har fått noen mld om hullet før du skadet felgen får du ikke erstatning. Sykt, men sant. Har vært gjennom det samme selv 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 24, 2009 Kanten har dessverre sprukket Tror ikke det er CMS C4 siden senter på denne ser ut til å vær mye lengre " inn " enn min. Og kommunen hadde visst fått varsel om hullet samme kveld, Jeg ringte til de idag og de sa at de hadde fylt det mandag morgen, Og at jeg bare måtte sende et brev med bilde av felgen slik at kommunen kunne vurdere saken, Velger å se lyst på det foreløpig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...