Anbefalte innlegg

Hey

 

Har ett problem med bilen min, nemmelig at det er noe som stjeler størm da den!!

Har hendt mange ganger da mamma hadde den at hun ikke har fått start. Har tilogmed vært på verksted flere ganger, men de finner ikke ut av det :P Batteriet er nytt, er også noe annet nytt på det elektriske, men husker ikke.. :)

 

Noen som har koblingsskjema så jeg kan feilsøke litt for meg selv?

Evt noen tips/råd til hva som kan være galt?

 

Lurer på å sette på en hovedstrømsbryter i hanskerommet elns :P (mamma brukte å skru av en av kablene som går på batteriet etter bruk, men det er jo veldig "slitsomt")..

 

Får ikke bilen før på torsdag, så jeg har ikke fått sjekka så mye selv akkurat :)

 

Takker for alle svar:tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta ut en og en sikring og mål med multimeter for å finne den kursen som drar strøm (med tenning av seff :) )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

DET var kanskje ikke så dumt nei ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ehm, feilsøkte det elektriske på bilen ista, men fant ikke ut noe :S Satt multimetret på batteriet og nappa ut ei og ei sikring..

Det er 14,4Volt når den går, og 12,30V når motoren ikke går.. trodde batteriet skulle greie å holde på volten jeg? :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er riktig at det "bare" er rundt 12.4v når bilen ikke går...men cd spiller går helt av o.l?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På Golf IV vil det være en dårlig metode å trekke sikringene ut. Det kan gå opptil en halv time før enkelte av styrenhetene går i "dvale" og slutter å tappe strøm.

Koble deg inn med enten ett tangamperemeter eller vanlig amperemeter på minus og la bilen stå i en halv time med alle låser i lukket stilling og med bilen låst.

Skal da synke til ca 25mA.Trekker den mer enn det så har du en feil.

Mål da spenningsfall over sikringene.(mV).Finner du noen sikringer med spenningfall så har du muligens kretsen som trekker strøm der. Vanlige feil er jo dørlåser (som holder can-bus "våken") og dørstyrenheter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jaja, idag var golfen tom tør strøm igjen.. Stått siden onsdag. i 0-5 grader.

Når jeg skrudde på tenninga så sto den bare å "tikka" og til og med instrumentlysene blinka..

Forbanna..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jaja, idag var golfen tom tør strøm igjen.. Stått 2 dager, i 0-5 grader.

Når jeg skrudde på tenninga så sto den bare å "tikka" og til og med instrumentlysene blinka..

Forbanna..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du ikke har feilsøkt og lokalisert feilen ,så var vel ikke det veldig overaskende!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

øh, har gjordt det.. men finner ikke noe feil!

Ser ut som den kommer og går, noe som gjør det ekstra vanskelig å finne!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om det kommer og går så er det meget sannsynlig at det er en styrenhet som holder Can-bus våken til tider.

Sjekk hvordan tilstanden på kablene inn i dørene er.

Kontroller feilminne og slett de feil som ligger der. Eventuelt les ut feilminne ett par dager etterpå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja, det der skjønnte jeg ikke noe av :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

samma har passaten 99 modell her begynt med.. forbanna møkkabil. men jeg antar at dørlåsen(e) og alarmen er årsaken. slitet med å finne feila.

 

prøv vagcom :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal prøve vagcom'en så snart jeg veit hva det er for noe...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den Vagcom kontakten er den som er under varmeapparat innstilingene?

Kobles den bare til pc'en (skaffe kabel først seff) og så står det hva som er feil?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Test om det er batteriet eller krypestrøm. Skru av batteripolene. Sett batteriladeren på polskoene på kablene. Unngå kontakt med batteriet. Går det strøm da? I så fall er det krypestrøm. Hvis det ikke går strøm, er det batteriet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitter det uoriginal cd-spiller i bilen? I så fall, må nøkkelen stå i for at du kan sette på anlegget?

Hadde selv litt strøm-problem med golfen min en gang (dog, den ble strømløs etter ei uke)

Feilkilden min var at jeg hadde koblet spilleren uten signal fra tenninga, noe som gjorde at den trakk litt strøm hele tiden.

Koblet om så den gikk på tenninga, og vips så ble ikke bilen strømtom lenger.

Alternativt, kan det være et rele som er gåent og har hengt seg, slik at noe trekker strøm hele tiden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal sjekke det der håkon.. er uorg spiller ja, men den skrus av når nøkkelen er ute.. ;)

Menne, venstre vindu er treigt, må noen ganger hjelpe vinduet for at jeg skal få det igjen :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har satt i ny spiller nå, og har ikke hatt problemer på lenge... :) Men er det noen som har/kan med slik vagcom i nordmøre da?

Evt, hvor mye koster en slik :P ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.