#1 Skrevet November 23, 2009 er 10 847kr dyrt for skifte av regreim, vannpumpe, skifte av kjølevæske, skifte bremsevæske og ta hjulstilling?? pris er inkl deler og arbeid. bilen er golf v 1,9 tdi og tenkt å ta 90 000km service. andre ting som bør gjerast på 90 000km?? olje og fillter skifta eg for 4-5000km sida og kupefilter og luftfilter i fjor sommar, med sjekk innimellom. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 24, 2009 ER det vannpumpe og registerreim på 90k da? er vel 120k servicen det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 24, 2009 Er en 2005 modell, slenger vel på regreim og vannpumpe for å ikke gå over 5 års grensa. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 24, 2009 Er en 2005 modell, slenger vel på regreim og vannpumpe for å ikke gå over 5 års grensa. Det er nok sant. Bare jeg som kjører min 35K i året så jeg slipper å tenke på at reimen blir gammel hvertfall 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 24, 2009 Min er 5 år i mars (mener jeg) og har bare gått 60 000km, litt surt å bruke 10 000kr på regreimbytte da den egentlig skal tåle dobbelt så mange km 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 24, 2009 jeg står overfor samme dritten med min golf også nå.. fikk rundt samme pris.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 24, 2009 Det er jo endel penger, men syns ikke det var så alt for avskrekkende. Jeg må inn på denne sørvisen til våren... Leit å bruke så mye penger på bilen ut at det vises 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 24, 2009 da er ein seint 04 modell. golfen har snart gått 90 000km og i følge service heftet har det ikkje vert "store" servicer på den, bare olje og filter skift, så eg vil ta ein skikkelig service på den, men kan eg vente 10-15 000km før eg kan ta reg.reim så venter eg, men kva er anbefallt?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 24, 2009 Sendte en kort mail til Møller om dette da fabrikken sier 120000 km, importøren sier 120000 km og Møller Bil sier 120000 eller 5år. Hei Beklager sen tilbakemelding fra oss grunnet stor pågang. Du opplyser ikke reg.nr eller chassis.nr i din henvendelse, men 120000 km skal stemme på denne modell som det tidspunktet hvor tannremmen av sikkerhetsgrunner senest skal skiftes anbefalt fra fabrikk. (kan skille noe fra produksjons modell til modell) Harald A Møller AS følger fabrikkens anbefaling når det gjelder dette , i ditt tilfelle 120000 km. Registerreimen kontrolleres visuelt for skader/ytre påvirkning ved hovedservice hos forhandlerne , men det er dessverre slik at det er vanskelig å si noen helt konkret om evt når den kan ryke dersom det ikke avdekkes synlige skader ved denne kontrollen. Møller Bil forhandlerne har praktisert en anbefaling på 5 år basert på erfaring med at den - avhengig av klimatiske forhold, driftstid i timer etc. - kan slites ved lavere kjørelengder enn fabrikkens anbefalinger. Kort oppsummert: -Fabrikkens senest anbefalte intervall er da 120000 km uten nevnt tidsbegrensing, og dette er det riktige svaret på din forespørsel. -Anbefalingen på 5 år hos Møller Bil forhandlerne er basert på deres erfaringer og ikke noe fabrikken krever. Håper dette her besvart ditt spørsmål til oss. Med vennlig hilsen Kundehenvendelser Harald A Møller AS 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 24, 2009 Jeg var å prøvekjørte en golf v 2.0tdi i dag, som sto hos vw merkeforhandler. Det var en 2004 model, kjørt 65000. Når jeg spurte om regreim var/måtte skiftes,måtte selger skjekke med verksted, og det var litt fram og tilbake om det var 120000km, eller om det var 5år/120000km, men tilslutt kom de frem til at den bilen ikke kunne leveres til kunde før regreim var skiftet. Selger mente det ville koste ca 15k for regreimskifte, vanpumpe og 60000km service, noe de hadde glemt å ta høyde for når bilen ble tatt i innbytte... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...