Anbefalte innlegg

Hei :)

 

Målte bilen min fra null til hundre på 13.2sek som beste tid, står i instruksjonsboka at den skal klare 9.9 sek : vinke : Er en Audi 80 1.8E fra 1987. Hva kan gjøre at den mister effekt?, skjønner at den begynner å blir gammel men uansett.

 

Mvh

Christian

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei :)

 

Målte bilen min fra null til hundre på 13.2sek som beste tid, står i instruksjonsboka at den skal klare 9.9 sek : vinke : Er en Audi 80 1.8E fra 1987. Hva kan gjøre at den mister effekt?, skjønner at den begynner å blir gammel men uansett.

 

Mvh

Christian

 

hmm gammel slitt motor.. ikke riktig kjøremåte? biler må ha mye kjerlighet for å opretholde hestene sine. ville jeg tro.. hvis du ikke merker noe anna spess med bilen som lugging eller noe ant.. så ville jeg tro den bare begynner å dra på åra. :) hvis ikke noen andre har noen bedre forklaring da... :) hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Typiske ting.... Dårlig luftfilter(kon filter som trekker varme eller gammel filter), dårligedyse/dyser (forgasser har vel kun en?), dårlig bensinfilter, dritt i tanken, feil justert blanding, pluggledninger, plugger, koksa ventiler og innsug/eksos porter, dårlig kompersjon generelt (stempelringer, ventiler eller pakning om ikke sprekker), rææser olje 20w60 på en motor som aldri kommer no særlig over 100 grader eller generelt bare slitt eller feil olje, div. feil med motor osv....

 

Dårlig kan forresten også byttes ut med feil forresten :)

 

Om motoren din er dårlig vedlikeholdt så går det utover effekt, enkelt og greit :)

 

Bare et eksempel... tviler på 10ven min har falt seg så veldig mye på de 20åra den har levd mtp akselerasjon, men nå er den relativt greit vedlikeholdt mtp. motor etter hvert selv om den ikke er 100 helt enda :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Typiske ting.... Dårlig luftfilter(kon filter som trekker varme eller gammel filter), dårligedyse/dyser (forgasser har vel kun en?), dårlig bensinfilter, dritt i tanken, feil justert blanding, pluggledninger, plugger, koksa ventiler og innsug/eksos porter, dårlig kompersjon generelt (stempelringer, ventiler eller pakning om ikke sprekker), rææser olje 20w60 på en motor som aldri kommer no særlig over 100 grader eller generelt bare slitt eller feil olje, div. feil med motor osv....

 

Dårlig kan forresten også byttes ut med feil forresten :)

 

Om motoren din er dårlig vedlikeholdt så går det utover effekt, enkelt og greit :)

 

Bare et eksempel... tviler på 10ven min har falt seg så veldig mye på de 20åra den har levd mtp akselerasjon, men nå er den relativt greit vedlikeholdt mtp. motor etter hvert selv om den ikke er 100 helt enda :)

 

Prøvde på nytt idag, med noen nye målinger klarte å forbedre det til 11.7sek: smil : hehe, dette klarer jeg ikke å forbedre noe. Virker som bilen er egentlig ganske godt vedlikeholdt. Har skiftet bensinfilter, bensinpumpe fra en 2,0E. luftfilter, plugger, olje, oljefilter, fordelerlokk, og stift. Er ikke forgasser på denne, da det er K-Jet. Var plaga med at motoren lugget, da bytta jeg den K-jet boksen? usikker på hva jeg skal kalle den, som ligger over luftfilteret, da funka den bra uten lugging.Hentet også denne fra en 2.0E, veit ikke om dette har noe å si, men funka nu iallefall:) tenker kanskje katalysator kan kontrolleres? dysene kan jeg kanskje bytt, hvis ikke det er noen måte å rengjøre di på? Kan tilføya at tenning er kontrollert og er ok. Hvordan egentlig kontrollere at blanding er ok? Har lest litt på det vanntrikset for å rense motoren, hvor eventuelt skal vannet fylles/sprayes inn på disse motorene?

 

Mvh Christian

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan også tilføyes at, det er tatt kompresjonstest og denne var bra :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.