Elektrisk trøbbel med Audi S2 1994 Avant ABY

Anbefalte innlegg

For en tid tilbake sluttet displayet i ute-termometeret i dashboardet å virke. Jeg kunne se temperaturen, men kun i dagslys. Hadde bilen inne på Møller Skøyen, og ba de skifte displayet. Etter de hadde gjort det begynte termometeret å vise helt latterlige verdier. Den viser riktig iblant, men så blir det plutselig f.eks 140F, -48C, +35C osv...

Ifølge Møller er det helt tilfeldig at dette skjedde akkurat da de jobbet på systemet...(!) : rolleyes

Har skifta display, temp. sensor og alt imellom uten at det hjelper.

Noen som kjenner igjen dette?

PS Samtidig slutta det å lyse i den høyre delen av klimaanleggets brytere (der du velger hvor lufta skal dirigeres).

Kan noen gi meg tips??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan vel være ett ledningsbrudd,men mistenker at møller skøyen har ødelagt noe...stikk på ensjø å hør med dem!..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

At det plutselig viser så rare verdier, tyder jo på at enten temperaturføleren eller fartskompensatoren er gåen, du kunne jo prøvd å sette i den gamle å prøve å se om det er likt på den. Regner med at den temperaturmålerne er lik på s2 som på de gamle 80 og 90. Det at de lysa ikke funker kan være at de har vært litt hardhente, da kan det meste slutte å funger innimellom. Det kan være derfor det er rare verdier også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg manglet lys i min utetempmåler på min A6 C4, byttet til ny og den hoppa mellom F og C som den selv ville. Tok den med til møller og sa den ikke virka, etter litt diskusjon fikk jeg en ny en og denne virka helt perfekt. Men du hadde prøvd et helt nytt display?

Det er jo en del ledningen som henger på bak instrumentpanelet, fort gjort å glemme en eller dra litt hardt i de for å komme til bak for å koble de av. Hvis det dras litt i kontaktene på printen på instrumentpanelet kan du fort få merkelige feil hvis det blir brudd på printen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg også mistenker at det er Møller som har vært litt hardhendte. Har elendig erfaring fra de fra tidligere besøk, så dette blir siste gangen. Ja, jeg har skifta på et helt nytt display. To ganger, uten at det har hjulpet.

Lars Henrik, du sier 'du kunne jo prøvd å sette i den gamle å prøve å se om det er likt på den'. Jeg ba Møller gjøre det. Men den hadde de kasta sa de. Så det fikk jeg aldri vite. Skjønner at jeg ikke må sette bilen på verksted, men heller gjøre ting selv!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan vel være ett ledningsbrudd,men mistenker at møller skøyen har ødelagt noe...stikk på ensjø å hør med dem!..

Takk for tips. Kan godt hende jeg tar rådet ditt og hører på Ensjø også. Men tviler på at de vil si noe annet enn deres "søsken" på skøyen sier..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke selv erfaring med Møller Skøyen, men vet at mange Møller verksted ikke har noe serlig peiling på gamle vw og audier.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ifølge Møller Skøyen må klimadisplayet byttes. Tviler litt på at det skal være nødvendig. Nytt koster dette displayet 7000 kr.... Jeg tenker å heller åpne opp og kikke på dette selv. Hvis noen har nyttige erfaringer med å jobbe på dette systemet så takker jeg for tips. Evt kan det bli aktuelt for meg å se etter et brukt klimadisplay.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klima display har ikke noe med den å gjøre.

For å få ute temp er det bare 5 ledninger

1. pluss

2. dim på lyset

3. jord

4. utetemp

5. fartsmåler

siden den variere så i temp tipper jeg på dårlig kontakt til utetemp giveren

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar . Christian, du sier "Klima display har ikke noe med den å gjøre."

Er du sikker? Det må vel være en link, da klimaanlegget "vet" om det er under 5grader ute eller ikke. Er utetemperaturen under 5C så blir aircondition utilgjengelig, og det lille "aircondition-snøfnugget" i klimadisplayet forsvinner.

For alt jeg vet kan du har helt rett, men hvordan henger dette da sammen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klima har egen utetemp sensor

Men tok litt feil, speed signalet kom vist fra klima enheten ser jeg.

Du kan jo koble vekk speed signalet og se om det virker noe bedre da.

Får litt feil temp i hastighet da, men ikke så mye feil.

Kobler du vekk speed signal kan du utelukke klima helt.

Ikke tempgiver til klima de har bytta og ikke til utetemp disp?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min erfaring med 17 år gammel S4 og 13 år gammel 80 (Cabrio) har lært meg at om du peller på noe i en 'gammel 'audi, kan lett noe annet gå i stykker, særlig i dashen! :P Jeg byttet lampe i utetempmåleren (enkel fix..) og satte sammen igjen med resultatet at etpar av lampene bak speedoen forsvant. Jeg byttet de to, og bilen holdt etpar år. Så måtte jeg inn bak dashen for å koble nye høyttalere, og da røyk jaggu de resterende lampene! Nå har lampa i utetempen gått igjen.. : rolleyes

I Nazze har det vært mange el-feil, (også tempmåler og self-check-display) men en god rensk av kontakter og loddinger har alltid gjort at det har blitt bra igjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar alle sammen. Temp sensoren viser for det meste riktig temperatur, men drar på "utflukter" innomellom. Alle lys til brytere virker nå igjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.