Trenger litt info angående service på min 2001 Audi A4 og andre bil relaterte spm.

Anbefalte innlegg

Skal inn til service om ikke så altfor lenge, og er ikke helt sikker på hvor jeg bør gå.

Sist var jeg så 'dum' og valgte Audi Sentere her i Bergen og det kom selvfølglig på noen par tusen. Så jeg lurte på om noen kunne anbefale et verksted som gjør en bra jobb og samtidig ikke flår meg.

Har så langt kjørt ca 144 000 km.

Hva type service jeg skal ha, har jeg ikke en annelse om, det står bare i displayet "Service in 100 km, 8 taggen".

Sist service var 2/12-08, 129 542 km.

De fant noen par feil under den servicen.

Kan skrive ned hva de fant.

Viktig:

Tennplugger skulle vært byttet v/120000km

Bremsevæskeskift anbefales utført hvert 2 år.

Til Observasjon:

Brklosser fremme ca 70% slitt (slitasjevarsler koblet ut)

Mansjett på bakre øvre bær.arm hs er defekt + knirk i kule

Bil skal ha 120 000km tillegg + bremsevæske skift.

Elektrisk k:l registert på clutch nedal brfter.

(Var ikke så lett så se hva fyren hadde skrevet ned, derfor er noen av setningene litt merkelig skrevet)

Lurte på hvor mye (ca) jeg må ut med for å få fikset ALT som jeg har nevnt/som de fant.

Noe som jeg har sett meg veldig lei på er knirkningen, som jeg har veldig lyst å få fikset.

Har desverre ikke så veldig mye penger til å bruke på bilen, så hvis dere kan komme med ting som jeg kan fikse (hvertfall prøve) så hadde det vært fint. Er ikke så veldig stor kjenskap til bil men villig til å hvertfall prøve.

En annen ting er at i det siste så har varsellyset for motoreelektronikk, var inne hos Møller og de sa siden jeg ikke har merket noe gale med bilen at det sikkert ikke var noe farlig og jeg kunne ta det neste gang jeg skulle inn på service eller hadde noe annet jeg burde få fikset.

Stemmer dette. Bare pga jeg ikke har merket noe på bilen så er det ikke noe å beskymre seg for?

Siste tingen jeg lurer på, er at i den siste mnd så har jeg måtte fylle på (altfor ofte) med kjølevesk, og ser at det faktis lekker ut under bilen, er dette noe jeg selv kan finne ut hvor feilen ligger, en slange som har gått hull i eller noe annet.

Om det har noen betydning så er bilen littegranne senket, fikk høre fra forje eier at han hadde senket den med 20 mm, ikke mye altså.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er reg.reima skifta?

Hvilken motor?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt usikker, tror den ble skiftet før jeg kjøpte bilen, ca 2 år siden.

Audi A4 2.0 (8E)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.