#1 Skrevet November 24, 2009 Litt merkelig trådtittel, men problemet er som følger: Har kjøpt meg en 2006 Passat 3C 4Motion med 2.0TDI, som jeg synes bråker veldig mye til å være en såpass ny bil, selv om den nærmer seg 100' km... Bilen har fulgt alle servicer og alt som har blitt påpekt har blitt byttet... Problemet er at det høres ut for meg som om det er en "drivverkslyd" på bilen, dvs. lyden følger hastigheten på bilen, og jeg får det ikke til å rime at det er kun dekkstøy.... Jeg kjører med piggdekk nå, som begynner å bli slitt, men har prøvd den med sommerdekk også, og mener at jeg har samme lyden da også. Samt at den for meg høres ut som typisk "dårlig smurte tannhjul som går sammen" og som snurrer i "takt" med farten. Har hatt bilen på Møller 2 ganger og fått dette sjekket, 1. gangen sa de at det var dekkstøy, andre gangen fant de en bitteliten lyd på et hjullager (høyre side).. Så spørsmålet mitt blir da: Hva annet kan lage en slik drivverkslyd på en slik bil utover dekk og hjullager?? : klø : Høres ut for meg som om den kommer fra venstre side foran på bilen (når man sitter inni bilen). Er det noen med samme bil som har opplevelser med støy i sin bil? Kan det være en ide å velge f.eks. NAF til å teste bilen for meg? Vet ikke helt om jeg har trua på de..., men har liksom ikke noe annet verksted som jeg har mer tro på heller 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 25, 2009 På min sharan 4motion hadde de "glemt" å bytte olja på haldex koblinga, den hadde da gått i underkant av 130t.Kan minne om de lydene du snakker om.I tillegg når han dytta kreftene bakover fikk du en dure lyd der, men den ble borte når du kjørte rett frem over. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 25, 2009 Jeg ville holdt en knapp på hjullageret her. Har opplevd mye rart av lyder og ikke_lyder av slitte/gåent hjullager. Klarer du å høre om lyden kommer forfra eller bak? Høyre eller venstre? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 25, 2009 På min sharan 4motion hadde de "glemt" å bytte olja på haldex koblinga, den hadde da gått i underkant av 130t.Kan minne om de lydene du snakker om.I tillegg når han dytta kreftene bakover fikk du en dure lyd der, men den ble borte når du kjørte rett frem over. Akkurat dette var det jeg fryktet å høre da..., skal være oppfulgt med bytte av olje, men lyden minner meg mer om noe som tilskrives til "fordelingskasse" / Haldex.. Men det burde vel Møller kunne funnet ut av?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 25, 2009 Jeg ville holdt en knapp på hjullageret her. Har opplevd mye rart av lyder og ikke_lyder av slitte/gåent hjullager. Klarer du å høre om lyden kommer forfra eller bak? Høyre eller venstre? Jeg håper at det kan være årsaken, men ettersom det var en "liten ulyd" som ble funnet og ikke funnet første gangen, så er jeg veldig i tvil.. Dessuten så skulle vel det være mer "romlelyd"?? Jeg mener å høre lyden foran, på venstre side (når du sitter inne i bilen), folk som sitter på sier at de ikke hører lyden noe spesielt..., noe som igjen tilsier at dette er noe som oppstår på venstre side... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...