felger audi coupe gt 81 mod|

Anbefalte innlegg

hallo. jeg har en audi 80coupe gt 81 mod som skal senkes 40mm til våren. hvor store felger får jeg på uten at de subber borti skjermen? bredde og høyde?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er inpresset på felgene dine?

Jeg hadde 7/16 med 204/45-16 på audi'en min

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er inpresset på felgene dine?

inpresset på felgene er enten 30 eller 35.... felgene er ikke mine men jeg vurdere å kjøpe brukt....

2 stk 7,5"*16 m/215-40 dekk og

2 stk 9,0"*16 m/225-40 dekk

problemet er at jeg ikke vet om de passer...boltsirkel passer men jeg vet ikke om det går pga skjermbuene... og til sommern skal bilen senkes 35 mm... hvis felgene ikke passer så er det jo dumt å kjøpe de...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

inpresset på felgene er enten 30 eller 35.... felgene er ikke mine men jeg vurdere å kjøpe brukt....

2 stk 7,5"*16 m/215-40 dekk og

2 stk 9,0"*16 m/225-40 dekk

problemet er at jeg ikke vet om de passer...boltsirkel passer men jeg vet ikke om det går pga skjermbuene... og til sommern skal bilen senkes 35 mm... hvis felgene ikke passer så er det jo dumt å kjøpe de...

Hmm, tror 40 profil og 16" vil kunne se litt rart ut med såpass lite senking fordi dekket er ganske lavt og strekt og dette gjør at glippa mellom hjul og skjerm vil synes godt. Spesielt med 9x16 felg fordi denne kommer så langt uti hjulhuset...

Kanskje f.eks 7,5 eller 8x17 ET30 med 205/40 eller 215/40 vil se bedre ut med den senkinga?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, tror 40 profil og 16" vil kunne se litt rart ut med såpass lite senking fordi dekket er ganske lavt og strekt og dette gjør at glippa mellom hjul og skjerm vil synes godt. Spesielt med 9x16 felg fordi denne kommer så langt uti hjulhuset...

Kanskje f.eks 7,5 eller 8x17 ET30 med 205/40 eller 215/40 vil se bedre ut med den senkinga?

jeg har fått tilbud på de felgene m dekk ama...

jeg syntes de felgene er veldig råe... han har 4 stk borbet a felger:

2 stk 7,5*16 med 215-40 med dekk og

2 stk 9,0*16 med 225-40 med dekk

er veldig fristet til å kjøpe de, men jeg vet ikke når du runar sier at det kanskje vil se litt rart ut... andre med meninger om felgene... og hvordan de tror det blir?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er veldig fristet til å kjøpe de, men jeg vet ikke når du runar sier at det kanskje vil se litt rart ut... andre med meninger om felgene... og hvordan de tror det blir?

Tror nok det vil subbe litt ja... Har BBS RS 7x16 ET30 foran og 8x16 ET36 bak med 205/45/16 kumho-dekk på min cq uten senk, og det subber såvidt innimellom på store fartsdumper o.l. Både foran og bak :o Håper det bedrer seg når jeg får på noen stivere fjører.

Legger ved et bilde, så ser du kanskje litt av klaringa....

attachment.php?s=&postid=96059

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra felgvalg! Har borbet A sjøl men jeg har 7,5*16 ET37 rundt om, med 205/45 dekk. Ikke mange mm klaring mot skjermkanten bak, men min er så lav at oversiden av dekket bak er "inni"/"bak" skjermkanten. Tror 9" felg bak blir i trangeste laget. Legger ved et bilde av en Coupe med bortet A 9*16 rund baut men den er rimelig høy for å få plass!

Coupe Borbet.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjørte 7.5x17 ET35 m/ 205/40R17 på min Cq uten senk, og det var mye subbing! Nå har jeg 7x16 ET37 m/ 205/45R16 på bilen, det var betraktelig bedre, både før og etter senking. Pga stive fjærer og dempere så kan jeg nå kjøre med 17" men det er litt slitsomt å høre hver gang det tar i.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok her er mitt råd... Kjøp felgene og bestill flate boltdeksler fra Borbet, da ser felgkantene enda bredere ut både på 7,5 og 9" felgen. Men jeg ville nok senket bilen minst 50mm med disse hjulene også kan det være en ide å bruke fjærvegsbegrensere og ha stiv fjæring som hindrer subbing. Dette gjør bilen stumpete, men er nødvendig for å skåne skjermene dine.

Lykke til :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok her er mitt råd... Kjøp felgene og bestill flate boltdeksler fra Borbet, da ser felgkantene enda bredere ut både på 7,5 og 9" felgen. Men jeg ville nok senket bilen minst 50mm med disse hjulene også kan det være en ide å bruke fjærvegsbegrensere og ha stiv fjæring som hindrer subbing. Dette gjør bilen stumpete, men er nødvendig for å skåne skjermene dine.

Lykke til :)

Jeg har alt senkefjærene... de senker enten 35 eller 40 mm... hvor får jeg tak i fjærvegsbegrensere a? pris? tror du bilen vil subbe uten fjærvegsbegrensere og med den senkinga? er det stor forskjell med og uten fjærvegsbegrenserne?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fjærvegsbegrensere (til å tre på støtdemperen) er vel bare for å hindre at ikke støtdemperen bunner. Innen den stopper fjærvegsbevegelsen tror jeg nok man allerede har subbet en del. Jeg har noen helt standard gummidempere (5-6 cm høye) på støtdemperne mine, og de har aldri hindret meg i å subbe!

Ellers får man jo kjøpt slike gummiklosser til å putte innimellom fjørvinningene. Disse stiver opp, men hever også bilen...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dessverre var felgene alt solgt.... men takker for mye fin informasjon...

noen som har noen anbefalinger om hva slags felger som er tøffe på bilen? Størrelser? eventuelt bilder?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.