2000 Passat - Lang vandring på brekk etter klosseskifte bak

Anbefalte innlegg

Etter jeg skifta bremseklosser bak på Passaten fikk jeg veldig lang vandring på håndbrekket.

Gjorde som jeg har gjort før uten problemer, brukte stempelverktøy som skrur og presser samtidig.

Jeg tror kanskje jeg var så smart at jeg dro i brekket før jeg hadde pumpa bremsetrykk etter jeg hadde bytta, kan dette være årsaken?

Hvordan kan jeg få strammet brekket igjen? Må jeg justere vaieren?

Bremsene fungerer utmerket ellers.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Håndbrekket skal justere seg selv. Etter å ha skrudd inn stemplene ved skifte av klosser e.l. skal man tråkke en del ganger på bremsepedalen FØR man trekker i håndbrekket. Om det i ditt tilfelle ikke blir bedre etter 20-30 pump på pedalen må du kanskje skru inn stemplene igjen og ikke røre håndbrekket til å begynne med.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Håndbrekket skal justere seg selv. Etter å ha skrudd inn stemplene ved skifte av klosser e.l. skal man tråkke en del ganger på bremsepedalen FØR man trekker i håndbrekket. Om det i ditt tilfelle ikke blir bedre etter 20-30 pump på pedalen må du kanskje skru inn stemplene igjen og ikke røre håndbrekket til å begynne med.

Det var det jeg fryktet, det er så kaldt å stå ute å skru nå på året :P

Husker at jeg tenkte "Nei! Hvorfor i @£$@£€@€ gjorde jeg det?!" når jeg dro opp brekket før jeg pumpa bremsa :P

Men kan det justere seg hvis jeg pumper opp trykk (med motoren av) og så drar brekket flere ganger med press på bremsepedalen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må nok presse inn stempla igjen..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var alt som skulle til, så nå er bilen klar for salg :)

Takk for svar!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.