Audi A8 - gir/clutch/hm-problem

Anbefalte innlegg

Har et lite problem med A8en jeg tenkte jeg skulle få gjort noe med. I bilen står det en ACK motor med automatkasse.

Enkelte ganger om jeg gir bånn gass så er girovergangen veldig nøkkete, smeller litt også. Og noen ganger feeler den på clutchen før den girer virker det som.

Dvs;

Om jeg trykker gassen i bånn slik at den girer ned til 2. gir, og når den da skal over til 3. gir så "smeller den over i neste gir". Den drar helt fint, merker ikke noe forskjell på kreftene - bare selve girovergangen som er litt drastisk i mine øyne. Er det noe jeg bør bry meg om?

I tillegg til det så hender at hvis jeg kjører helt normalt, drar den opp til 5000 omdreininger, så feeler den på cluten helt opp til 7000 omdreininger før den girer over.

Er det clutchen min som er på tur? bør jeg bry meg om det?

Takk for alle svar.

Thomas

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvd å bytte olje på kassa?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvd å bytte olje på kassa?

Jepp, har gjort det en gang siden jeg fikk bilen i Des/Januar i år. Byttet filter også. Har kjørt ca 15-20 000 ca siden den gang.

Den var sånn før oljeskilt også. Bortsett fra at turtall øker enkelte ganger ved girskifte, det har kommet siste 1-2 mnd.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel glidekassa. Er ikke være så vanskelig å skifte. men må jo ha på ny olje igjen da. Får du sendt resten av interiørdelene snart eller?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel glidekassa. Er ikke være så vanskelig å skifte. men må jo ha på ny olje igjen da. Får du sendt resten av interiørdelene snart eller?

Hm, hvor sitter den? Har aldri hørt om glidekassen før. :) Søke litt etter den i Elsawin nå.

Hm, du som kjøpte setene av meg?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja stemmer det:)

Trodde dama sendte det oppover i sommer jeg. Skal sjekke det opp jeg :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bra:P fikk ikke noe jeg ialelfall:P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bra:P fikk ikke noe jeg ialelfall:P

Den er god. Da skal jeg sjekke opp om de ligger i kjeller-rotet. :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.