#1 Skrevet November 25, 2009 Enkel oppgave eller pain in the ... ? Hvor lang tid vil noe slikt ta? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 25, 2009 Har vært borti dette en gang på passat... Vi snakker nærmere 15'000 (jobb+nytt trekk) og det er ifølge dem en "pain in the ass" oppgave å utføre. Tits messig ^^ er jeg usikker. Derimot så må lakkerere gjøre nesten samme jobben når de evt. skal lakkere taket (grunnet antenne) regner med at de har litt mere peiliing. Hvis du ikke får noe bra svar iløpet av kvelden kan jeg spørre en jeg kjenner i morgen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 25, 2009 Ganske enkelt. Her er en liten DIY http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=1312975 Skal du kjøpe nytt taktrekke eller lakkere selv? Trekket er enkelt å lakkere selv da det ikke krever en like trent hånd for å få et godt resultat. Renninger osv er vanskelig å få. Men trekket suger til seg en del lakk så beregn gjerne dobbel mengde av hva du tror. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 25, 2009 Har fått tak i et sort tak fra GTi/R32 Er monteringen jeg gruer meg til .... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 26, 2009 Har fått tak i et sort tak fra GTi/R32 Er monteringen jeg gruer meg til .... Er overhode ikke noe vanskelig oppgave å skifte et taktrekk på en golf. tar litt tid, men er jo igrunn bare å skru vekk alle deksler på stolpene og ta vekk håndtak/lys så er det løst. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 26, 2009 Fikk du med deksler for stolpene osv? Ebay du handla fra? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 26, 2009 Det tar litt tid, men er absolutt gjennomførbart. Du bør være forsiktig så du ikke får knekker i trekket, de kan bli lett synlige. Det kan kanskje også være greit å ha en kompis som kan hjelpe til med å trekke ut og sette inn. Har gjort det flere ganger på Passat og A6, uten problemer. Du kan hende du fyker noen klips, men det er ikke noe problem å få tak i på Møller. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 27, 2009 jeg bytta taktrekk på 4`ern min å det tok ca 1 1/2 time veldig kurrant! regner med det er relativt likt på 5`ern er alltid mye lettere på bilen som har hel bakluke enn sedan`er f.eks brukte 4 timer på ford mondeo sedan å 2 på stv! hehe lykke til! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 27, 2009 Får se om jeg rekker det i løpet av helga, brodern skal låne garasjen litt også, så vi får se. Fikk tak i et komplett sort taktrekk med deksler, lys, håndtak osv på ebay. Ble dyrt med frakt gitt.... Har et lyst et til salgs etterhver, som da kan lakkes. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...