Anbefalte innlegg

Nå har jeg vært igjennom flere tråder vedr kjøp av felg fra USA.

Legger fort merke til at det ikke er noe entydig svar på hvilker fraktfirma man bør velge for å få det billigst hjem?

Dette være seg enten med båt eller fly.

Vekt spiller vel noe inn når det gjelder fly og volum når det gjelder båt.

Så om noen har noen klare anbefalinger så hadde det vært flott! Sikkert flere som kan ha nytte av slike tilbakemeldinger.

Jeg skal forresten kjøpe 8,5x20, ev m 235/30

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja,hva med http://www.jetcarrier.com ?

Der kan du velge i mellom båt eller flyfrakt,velger du båtfrakt (ca 1mnd leveringstid) vil jeg tro du kommer billigst ut med de. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja,hva med http://www.jetcarrier.com ?

Der kan du velge i mellom båt eller flyfrakt,velger du båtfrakt (ca 1mnd leveringstid) vil jeg tro du kommer billigst ut med de. :)

Åsså kan man skrive verdien på pakken selv ;) Jetcarrier blir nok uten tvil billigst !!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitter alikevel med inntrykk av at det store forskjeller også fra de som har brukt Jetcarrier. At det er andre som er vel så bra billigere/raskere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bestillte bremser fra statene, jetcarrier tok 1500 for flyfrakten til oslo. Men nå veide vel pakka nesten 40kg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Åsså kan man skrive verdien på pakken selv ;) Jetcarrier blir nok uten tvil billigst !!!!

 

Ja. :)

Fikk tillsendt mine 20" sommerhjul via UPS faktisk.Brukte ca 12-15dager,men er ikke kar om og huske hvor mye det kostet. :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja har selv gode erfaringer med Jetcarrier, enkel og grei å bruke. Pluss grei pris:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis man kjøper fra ebay... "bestemmer" ikke selger dette da?

(forstår at man kan skrive i tekstfeltet hvilket firma de skal bruke ++, og at det er gift)

men blir det riktig da? er det slik det gjøres?

 

Jeg bestiller snart pakke fra US og denne tråden er kjempe fin!

;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når du bestiller på ebay, så sier du at de skal sende til jetcarrier adressen din, også sender jetc. den videre til deg i norge.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har 4stk felger (7.5x18) på vei fra USA nå med Jetcarrier. Jeg bestillte sjøfrakt.

 

Felgene veier tilsammen 63kg, men har et pakket volum på 430 dm3.

Prisen på frakten beregnes ut fra den største verdien av volum og frakt (her 430).

For meg kostet det 1159 NOK for frakt fra USA til Tistedal i Norge.

 

I tillegg kommer frakt i Norge, dersom du ikke selv henter varen i Tistedal (gjelder kun ved sjøfrakt - flyfrakt er priset helt til din hjemmeadresse).

For min forsendelse blir det 533 NOK fra Tistedal til Stavanger.

 

I tillegg må du betale 25% MVA av prisen du betalte selger i USA.

Mine fire felger kostet US$ 400, som betyr 400x0.25x5,6=560NOK i MVA.

Dette betaler du til Jetcarrier samtidig med frakten.

 

Total kostnad for mine felger som altså i utgangspunket kostet US$ 400 (2240 NOK) endte altså på ca 4500 levert til meg.

 

Håper dette var til hjelp for dere som vurderer å gjøre det samme.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sorry..for at dette ikke er saklig, men trodde noen kødda med meg!! og skrev på gøy... se navnet

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke noe kødd her, selv om dette faktisk var mitt første innlegg.

Navnet skjemmer ingen : vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja,hva med http://www.jetcarrier.com ?

Der kan du velge i mellom båt eller flyfrakt,velger du båtfrakt (ca 1mnd leveringstid) vil jeg tro du kommer billigst ut med de. :)

 

Og så kan du samle opp saker fra ulike leverandører og sende samlet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det siste punktet er ganske grett.. Spesielt fra ebay da du som oftes kjøper en og en ting, ikke fra en netside med masse ting: ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.