Anbefalte innlegg

Har aldri bytta på denne. Nå hentet jeg 4 nye sett med skiver og klosser. Er vel ikkeno "hokkus pokkus" på dissa som jeg må vite? Har tidligere merket at 94-96 Passat er utrolig køddete på mye enkle små-ting

 

Bare å løsne caliperne, så sitter skivene i en "senterbolt" litt på sia, vel?: klø : Og da skal alt være løst? Lang tid tar dett'a? 2 timer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal være en rask jobb ja men kan ta litt tid hvis calliperstemplet bak har satt seg fast da disse stemplene skal skrus inn

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal være en rask jobb ja men kan ta litt tid hvis calliperstemplet bak har satt seg fast da disse stemplene skal skrus inn

 

Skrus ja, det der lurte jeg litt på. Hørte at det muligens var slik. : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skifta akkurat skiver og klosser foran på min -91 passat 1.8, og det var iallefall gjort på 10 minutter pr side... Latterlig enkelt.... Men om det er like enkelt på litt nyere utgaver skal jeg ikke si.. Men vil tro det er omtrentlig likt... Muttertrekker for å løse calipterne er fint... Slipper å knote med en skralle, forlenger etc og bli hudløs på knokene:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

: bh :Caliperstemplet forran, skal disse bare presses inn? De sitter dønn fast. Nå lagde jeg en innretning med jekk, kjetting og diverse, og prøvde å jekke den inn. Skjer ingenting. Noen gode forslag? Står dønn fast her

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal bare være å bruke ei stor vannpumpetang å klemme det inn at.. mulig calipperen er defekt da..pass på at stepelet ikke sitter skakt, ved utslitte skiver og klosser kan stemplet komme for langt ut og bli litt skakt..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal bare være å bruke ei stor vannpumpetang å klemme det inn at.. mulig calipperen er defekt da..pass på at stepelet ikke sitter skakt, ved utslitte skiver og klosser kan stemplet komme for langt ut og bli litt skakt..

 

Noen ide å løsne lufteskruen? Er vel lettere å presse veska ut der enn opp igjen i beholderen, også heller etterfylle: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er vel sånn skru stempel her. byttet på min 93mod passat og må skru og presse samtidig.. biltema har ett hendig verktøy til dette:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

var det ikke foran det var snakk om da ?skal isåfall bare presses inn...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

var det ikke foran det var snakk om da ?skal isåfall bare presses inn...

 

Vel, jeg måtte gå til det helt utrolige skrittet å sette på gamleklossene igjen: bh :... Jeg tok ventilskruen helt av, prøvde med rørtang, lirke og vri, skru.. Så prøvde jeg jekken igjen... Funka ikke det heller, enda skruen var helt tatt av. Kjørte en liten tur nå med gamleklossene, og bremsene virker jo på begge sider. Forstår ingenting: klø :

Spørs vel om jeg ikke trenger hjelp til denne gitt

IMG_4353.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ta bilde av selve stemplet istede du ;) så kan man se på det. Men skal være enten skru stempel (verktøy på tema til 98,-) eller press (verktøy på tema til 89,-) kan like så godt kjøpe begge verktøyene med en gang pga pris og at du sparer deg selv for utrolig mye stress. den innretninga med kjetting og jekk der så rett og slett farlig ut. :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ta bilde av selve stemplet istede du ;) så kan man se på det. Men skal være enten skru stempel (verktøy på tema til 98,-) eller press (verktøy på tema til 89,-) kan like så godt kjøpe begge verktøyene med en gang pga pris og at du sparer deg selv for utrolig mye stress. den innretninga med kjetting og jekk der så rett og slett farlig ut. :P

 

Hallois Rolf... Farlig? Næææssjj. Dro ikke til så j.... , hvis det var sånn "ploing kræsj" du tenkte på.: rolleyes... Men burde vel alikevel sklidd inn dette stemplet, når den blir utsatt for slikt trykk: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemplet låser seg bare ved press når det må skrus samtidig. Du kan jo prøve å skru inn en mutter uten å gjøre annet en å presse på den.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemplet låser seg bare ved press når det må skrus samtidig. Du kan jo prøve å skru inn en mutter uten å gjøre annet en å presse på den.

 

Ja det er greit nok, men flere over her som sier at den ikke skal skrues. Men skal den skrus så forstår jeg jo det. Får stikke en tur på Biltema ja

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ike sikkert det skal skrus heller. Men derfor jeg spør etter bilde. Er ikke unormalt at stemplet skal skrus inn bak i hvertfall. Husker ikke i farta desverre hvordan det er foran for det er et par år siden jeg drev der selv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan vise seg at det muligens er noe rust innenfor caliperstempelet siden dette ikke lot seg rikke. Noen som har noen erfaring fra dette isåfall? Jeg forestiller meg et scenario der stemplet blir presset inn med makt med en presse, og blir stående etter klossebytte. Mest sannsynlig da er vel at de ikke trekker seg tilbake etter bremsing?: klø : Noe som igjen fører til at bremsene henger på..

 

Noen som har noen tanker rundt dette? Vurderer å bytte caliperne eventult, men de er ganske dyre nye. På begge sider forran så har jeg slitt klossene helt ned til metallet. Sløvt, men ble bare sånn:o

 

Bak har jeg ikke sjekket enda

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan vise seg at det muligens er noe rust innenfor caliperstempelet siden dette ikke lot seg rikke. Noen som har noen erfaring fra dette isåfall? Jeg forestiller meg et scenario der stemplet blir presset inn med makt med en presse, og blir stående etter klossebytte. Mest sannsynlig da er vel at de ikke trekker seg tilbake etter bremsing?: klø : Noe som igjen fører til at bremsene henger på..

 

Noen som har noen tanker rundt dette? Vurderer å bytte caliperne eventult, men de er ganske dyre nye. På begge sider forran så har jeg slitt klossene helt ned til metallet. Sløvt, men ble bare sånn:o

 

Bak har jeg ikke sjekket enda

 

BUMP:o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.