Hvordan får jeg lettest mulig tømt tanken?

Anbefalte innlegg

Som det står i tittelen, lurer jeg på hvordan jeg enklest mulig får tømt tank på dama sin Golf 3 TDk?

Er det lettest å ta av hele tanken, eller er det slanger under som jeg evt kan ta av for så å bare la det renne?

Takker for svar.

Mvh Hans Olav

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan jo koble bensinrøret fra det fleksible røret. Her sitter det bare en klemme som burde være lett å ta av. Rett etter filteret.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tenker du på filteret som er i motorrommet? Skal jeg bare la diesel pumpa stå å gå da eller?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min har jeg et filter der røret kommer ut av tanken. (Rett foran bakdekket.) Følg bensinrørene som ligger langs kanalene på bilen, så finner du overgangen til gummislanger. Her er det kun festet med klips, burde være en enkel demontering.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er desverre bare filter i motorromet på den her, og da blir det vel litt vanskeligere.

Hvis ingen har noen andre forslag, kommmer jeg til å ta ut tanken i dag.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du ikke bensinrørene under bilen? Overgang kobberrør/ gummislanger er som nevnt bare festet med klips.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Åja, sånn ja. Misforsto jeg. Men må jeg la diesel pumpa stå å gå da? For om jeg ikke husker helt feil, går slangene fra diesel pumpa ut på toppen av tanken, for så å gå ned på sida av tanken og under bilen. Eller tar jeg feil her?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har nok rett her. Selv har jeg ikke tømt tanken, men jeg mener dette må være letteste måten. Jeg vil da anta at pumpa må gå. Kobler du fra slangen finner du jo fort ut om det renner eller ikke. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da får jeg prøve det.

Takk for svar:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

stikk på biltema å kjøp en el pumpe å stikk slange ned i påfyllinga :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vært på biltema nå og kjøpt slange, så nå skal det suges ut. hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eller, sett trøkkluft på returen så kommer dieselen rennanes på turn :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ken, du snakker om bensinbil, detter er en dieselbil som ikke har matepumpe bak og heller ikke filter bak. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.