A4 B7 - Løse deksler utvendig på dørhåndtak.

Anbefalte innlegg

Hei!

De utvendige dørhåndtakene, eller rettere sagt dekslene på de, er løse på min A4 B7. Noen som vet hvordan jeg kan få tatt de av? Ser det er to små "clips" i plast nederst men de ser ut som om de vil knekke om jeg forsøker å dra av dekslene.

Ser forøvrig at det er flere tråder om dette på nett (men ingen som jeg hadde tilgang til med en løsning) så det er muligens et kjent problem med B7en?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De sitter festet i en skinne på undersiden av håndtaket, som må dyttes til en av sidene. Husker ikke helt hvilken, men mener den skal dyttes mot venstre for å løsne.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, forsøkte å se på den med lommelykt men ser ikke helt hvordan den skal løsnes. Ser under dekslet på toppen at det er et par metalldeksler, men fikk ikke rikket på dekslet hverken til høyre eller venstre... hehe, godt mulig jeg er litt evneveik nå.

5593_st0640_045.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette skal jo ikke skje. Gå på Møller og fiks det? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har det samme på min

tenkte kanskje å få de av å lime de med tec7 eller noe jeg?

de skrangler litt når jeg speller litt på med boseannlegget

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte bilen fra Albjerk med bruktbilgaranti, men løse dørhåndtak er vel kanskje noe som ikke dekkes av slik? Min tanke var å få de av og få satt på et eller annet bak de som gjør at de ikke er løse... men når jeg tenker meg om så er det jo logisk at det ikke går ann å få de av fra utsiden, må vel ta ut hele dørhåndtaket for å få de av : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan jo spørre om garantien din dekker dette.

Har vært borti det samme på en del biler selv. Merkeverkstedets løsning er å bytte hele håndtaket, men det er kostbart da det må lakkeres, pluss at det ikke bare er dekselet som byttes, men hele håndtaket (såvidt jeg har forstått).

En enkel løsning er å ta litt superlim på de klipsene du ser under og holde dekselet oppover til det tørker. Hvor lenge det holder vet jeg ikke...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Superlimløsningen er absolutt den enkleste, og om alternativet er å bytte hele håndtaket så kan det ikke gjøre noe skade heller. Men skal sjekke om garantien dekker det før jeg går på med lim ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En enkel løsning er å ta litt superlim på de klipsene du ser under og holde dekselet oppover til det tørker. Hvor lenge det holder vet jeg ikke...

Det holder ca et halvt år....

Har samme problemet på B6'en, men har sluttet å irritere meg over det. Fant ut det var enklere enn å demontere dørhåndtaket :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Greia er at det helst skal være usynlig..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

må jo ta av dekselet og ta på litt tec 7 og sette det sammen igjen da.. ikke trøkke pistolen under å fylle!

blir isåfall en engangsjobb.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

må jo ta av dekselet...

Hehe, hadde jeg enda visst hvordan jeg skal få til det så : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

joa det er sant-har ikke fått skjekket det ut enda jeg heller så det vet jeg ikke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.