#1 Skrevet Januar 16, 2005 Skulle kanskje vært posta i offtopic, men den har jo relevans for mange vag-motorer... "The Inline-Five Engine. Except vibrations from end to end (like a three cylinder engine) a five cylinder engine runs smoothly." http://www.bmw850.de/engines_e.html 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 17, 2005 Når jeg leser denne lurer jeg på om V8'en til Audi er crossplane eller flatplane? Tipper cross, da den i hvertfall rumler littegrann. (men ikke så ille som en amerikk!) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 17, 2005 V8-motorene til Audi er cross-plane ja.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 17, 2005 DTM-V8eren (altså race-modellen) brukte en flatplane veivaksel, noe som skapte en del problemer for Audi i forbindelse med godkjenning av motoren til løpsbruk. Ellers vet jeg bare om at Ferrari bruker flatplane V8 i gatebilene, har ikke hørt om at andre gjør det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...