#1 Skrevet November 28, 2009 Jeg byttet turbo på A6'en i dag, men det gkk ikke helt som forventet... Det var en fakrikasjonsfeil på turboen og vannet gikk i olja... Så hva gjør jeg nå? Jeg har tappet av den hvite guffa som skulle vært olje og demontert turboen. Jeg har en ny turbo til jeg har tenkt til og montere, men jeg har jo ikke lyst til og få den guffa inn i den nye turboen.... Er det skadelig for den nye turboen og bli satt inn og sitte der mens motoren blir renset? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 28, 2009 Det viktigste er at ikke lagerbanene i motoren blir stående for lenge med vann. Og vannet er ikke det værste for oljen, glykolen er værre. Ville ikke bekymret meg mer for turbo enn for resten av motor, hvis du har ny olje og skal bytte ennå en gang etter varmkjøring. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 28, 2009 Oki Jeg kontrolerte turboen etterpå og vannet fra vannkjølinga havner i oljeutløpet på turboen... Så det havnet noen liter vann der. Jeg tenkte og gjøre som følger -Montere ny turbo og fylle på med olje og vann igjenn (billig olje) -kjøre motorrens i oljen -Skifte olje og filter med billig olje igjenn -Så fylle den oljen jeg kjører til vanlig og nytt filter... Dette burde vel få vekk guffa... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...