Coupè 20V ryker og stopper på tomgang

Anbefalte innlegg

Heisann, har en Audi Coupè 20V(2,3 sugemotor)

bilen sto og gikk på tomgang ute i gården og plutselig begynte den og gå som en sjekte og det sto 2 meter med røyk ut av eksosen.. det minker ikke kjølevæske, olja er blank og fin, minker ikke noe der heller, alle 5 pluggene er svarte.. jeg tror ikke det er topp pakningen eller ventilene, siden det kom sånn helt plutselig..

jeg tror det er noe elektrisk som ligger og lurer, kan komme og gå litt, når den begynner og jukse så er den vansklig og få opp på turtall.. virker som den får veldig mye bensin siden det blir så mye røyk.. bilen har stått stille her i 4 måneder med oppstart av og til..

Noen som har vært borti lignende?

Haster litt da jeg har oppkjøring i morgen :)

Mvh. Robin kjær

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei... har du sjekka fordeler lokket, at det ikke er samlet seg litt fukt inne der, er røyken sort/grå... , ikke hvit eller blå....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

les nå ut feilkoder :)

Men den røyken kommer nok for at bilen din enten feiltenner eller har for feit blanding.... Siden den går som ei sjekte, som jeg antar betyr at den feiltenner, så sjekk tenningskomponentene er slik de skal... dvs. plugger, pluggledninger, fordelerlokk, coil osv...

Men feiltenninga kan også være et resultat av at blandinga er for feit.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problem løst :)

kobla ut en kontakt under gass spjeld så forsvant fjuskinga, kjørte på med kondensfjærner i tanken og fylte full tank så forsvant tomgangs problemet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.