Anbefalte innlegg

I følge Haynes bok er det et spesialverktøy/pipe man skal bruke for å løsne den mutteren som sitter nede i "skiva" ved topp av dempertårn i motorrom.

Tar man en 22 pipe og skralle vrir man bare demperen rundt.

Det skal visst være slik at man får en "insexsnykel" igjennom denne pipa for å holde igjen selve demperen mens man tighter/løsner den 22 mm mutteren.

En slags innvendig 22/utvendig x antall mm hul pipe....

Tanken var å se om dette kan strammes litt i sammen på min Golf.

Noen som vet hvor man får tak i dette verktøyet?

Ser Biltema har noe greier men det er først lenger ned, etter man har tatt av skiva og mutteren, slik eg ser det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slip en 22mm pipe rett på begge sider, da er den lettere å holde igjen med en rørtang. Vips, så har du ett fullgodt spesialverktøy :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har også brukt pipe og muttertrekker når jeg har demontert og skrudd sammen igjen.

funker bra det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan også bekrefte at muttertrekker funker gull;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pleier å holde fast muttern med en 22mm fastnøkkel og skru løs dempern med unbrako jeg. Har funket fint så langt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg brukte en (pluggnøkkel) med 22mm hode og fastnøkkel til å holde mutteren og 7mm umbrako(lang type) på støtdemperen.

Dette funket greit men litt knotete å holde. Bil type bora/golf IV

Ps. Hvis muttertrekker brukes så kan mutteren som holder stempelet nede i bunnen på støtdemperen løsne også, så bruk denne bare hvis støtdemperen skal kasseres etterpå.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Evt hvis du har lyst ofrer du en 22 mm pipe og sveiser på en stål stump. Tok selv en bit armeringsjern og lagde meg "spesial" verktøyet mitt. Funker gull.

20042008345_G.sized.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.