1992 Audi 100 2.3 (AAR) vil ikke starte.

Anbefalte innlegg

Jeg satt meg inn i bilen og vred om nøkkelen, pang sa det (smellet kom fra under panseret). Så vred jeg om nøkkelen en gang til, og alt som skjedde var at startmotoren gikk og gikk. Etter mange forsøk har vi fått startet den et par ganger etter smellet, men hver gang har den dødd da jeg skulle kjøre hjem (jeg kom ca. 1 meter begge gangene - dette kan være tilfeldig). De to gangene vi fikk startet den så ruset vi den, og den virket normal da.

Rotoren og fordelerlokket var ganske så slitt og litt tilgriset innvendig (avleiringer på metalldelene), så vi skal bytte det i morgen og håpe på at det holder (det var ikke nok å pusse vekk dritten). Er Mekonomen sine deler greie her?

Det eneste jeg lurer på er om det er noen av dere som umiddelbart kommer på noen andre mulige grunner til dette problemet. Alt av reimer og væsker er i orden så vidt vi kan se. Jeg har ikke gjort noe rart med bilen, annet enn å vaske den i maskin i dag. Det er ikke så unormalt, men saken er at jeg gjorde det i pausen på jobben (statoil), slik at bilen ikke ble kjørt etter vasken, men bare parkert bak stasjonen (eventuell kondens ville jo sikkert fordampet hvis jeg hadde kjørt hjem).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.