#1 Skrevet November 29, 2009 Hei! Skulle starte opp bilen min tidligere i dag, en S6 c4. Da bilen startet lyste ABS-lampen og varsellys for bremsene. Abs funksjonen virket ikke. Startet og stoppet bilen uten at dette forsvant. Senere skulle jeg ut på ny å kjøre. Samme funksjon, med vaselllamper og fravær av ABS. mens jeg kjører låser automatkassen seg i 1 gir. Må kjøre et lite stykke og og stanse motoren. Tok ut sikringen for ABS-funksjonen, sikring nr.21. Den er like hel. Setter den inn på ny og starter opp motoren. Det som skjer er at blinkingen fra varsellamper er borte. ABSèn virker, og kassa fungerer. Jeg lurer virkelig på hva dette kan ha vært. Er det noe som er i ferd med å ryke, eller er det en eller annen føler som har vært i ulage?? Noen av dere lærde som kan gi noen hentydninger?? Mvh Jan-Åge 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 30, 2009 Prøv å få lest av feilkoder. Helst mens du har symptomene tilstede. Få tak i noen i nærområdet som har VagCom eller dra til et verksted. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 3, 2009 Hei. Har en kompis med 96mod A6 Avant C4 2,5TDI med automatkasse. Han opplevde plutselig at automatkassa begynte å gire helt merkelig, klimaen klikka, og Audi-Bosè -anlegget klikka. Han syntes det var rart hvor mye som røk på samme tid. Etter mye feilsøking og leiting fant han ut at bryter-delen i tenningslåsen var blitt gammel og sprø. Idet han tok i den gikk den nermest i oppløsning. Han bytta denne til ca 300 -700,- hos Møller -alt etter hvor avansert den er... Den er bare clips'a inn på enden av tenningslåsen. Viser seg at alle disse enhetene som klikka går innom denne... Sjekk den i allefall.. Mvh Trond 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...