#1 Skrevet November 30, 2009 Hei, Jeg har en Audi A4 2000 modell med defekt instrumentpanel. Dvs at motorvarmenålen viser aldri over 60 grader, bensinmåleren rekker ikke komme til rødt før tanken faktisk er tom og skjermen i midten av panelet er helt skurrete. Klarer ikke lese av den lengre. Er eneste løsning å kjøpe nytt instrumentpanel? Fikk beskjed på Møller at det kostet 4500kr + 5000kr i pant (eller noe slikt), så 9500kr til sammen Er det eventuelt mulig å få det LITT billigere et annet sted? mvh Mats Håpnes 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 30, 2009 Du kan være heldig å finne et brukt panel på Ebay. Men må da være like nummer og det må kodes opp igjen med VagCom. Km telleren må også endres. Hvis det kun var skjermen som tullet seg er det mulig å bytte det. Må loddes inn og ut, litt utstyr og loddekunnskaper må en også ha:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 30, 2009 Får være flink å leite på ebay da Regner med om jeg får tak i en brukt en så kan de kode den på Møller? Lodde kan jeg ingenting om så trur ikke det er et alternativ. Får bare begynne å spare. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 30, 2009 Har du tilgang til Vag-Com / VCDS så sjekker du delenummeret via diagnosen. Har du ikke tilgang til diagnoseutstyr så skrur du det ut og leser av klistremerket som sitter på slik at du har et delenummer å gå ut fra, så er det bare å søke på ebay og hos norske og svenske høggere. Husk at panten det snakkes om hos Møller får du igjen når du leverer ditt gamle defekte instrument. Kan også forhøre deg om du får rabatt pga. medlemskapet ditt her i klubben, så kanskje ikke alternativet nydel blir så ille allikevel. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 30, 2009 Har du tilgang til Vag-Com / VCDS så sjekker du delenummeret via diagnosen. Har du ikke tilgang til diagnoseutstyr så skrur du det ut og leser av klistremerket som sitter på slik at du har et delenummer å gå ut fra, så er det bare å søke på ebay og hos norske og svenske høggere. Husk at panten det snakkes om hos Møller får du igjen når du leverer ditt gamle defekte instrument. Kan også forhøre deg om du får rabatt pga. medlemskapet ditt her i klubben, så kanskje ikke alternativet nydel blir så ille allikevel. Ok takk! Noen tips til høggere? Det var det jeg stusset litt på. For han jeg snakket med sa at jeg ikke ville få tilbake noe pant ettersom jeg ikke hadde noe å levere inn. Skjønte ikke helt hva han mente. Men jeg leverer jo såklart inn det gamle instrumentpanelet og da burde jeg jo få pant på det ja. Må kanskje dra tilbake å dobbelsjekke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 1, 2009 Ja det er sånn som du nevner, du leverer inn det gamle og får tilbake panten. Tips til høggere så er det greit å bruke indekssidene http://www.bruktbildeler.com http://www.nbfbildeler.no Alternativt så har du sverige: http://www.bildelsbasen.se Du må også huske på at mange av disse bilene hadde problemer med instrumentpanelene sine så du ikke setter bruker mye penger på koding og montering for så å finne ut at panelet ikke var stort bedre enn du hadde fra før. Det er fordelen med å kjøpe et nytt panel som da er oppdatert, og med garanti og reklamasjonsrett i hht. norsk lov. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...