Biltilsynet: Varebil kl 2 ---> Personbil. Sjekker de mer enn de "skal"?

Anbefalte innlegg

Men om motorrommet til Leif ser ut som Avatarn hans, så skjønner jeg problemet:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjorde du dette i Ålesund eller Ørsta?

 

Skal godkjenne min med hvite skilter til våren og er litt skeptisk til 3" eksosen. Hvordan er det om man monterer racekat, mulig å få det godkjent?

Har da planer om å få godkjent senking samtidig med at jeg får hvite skilter.

 

Ørsta..

Var skeptisk når jeg kjørte inn i hallen og hørte hvor mye during det ble der inne av eksosen : flau :

Men han sa ikke noe, han viste hva slags bil det var og at der var bra motor så lyd følger vell med ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Katalysator vil de nok ikke se, om de ikke går løs på bilen for å ta en skikkelig sjekk, noe som er usannsynlig om de ikke har mistanke om at noe er galt.

Da jeg skulle ha hvite skilt på min, var jeg i kontakt med de på forhånd. Dette var primært for å vite hva jeg skulle si om jeg møtte på kontroll på vei til BT den aktuelle dagen, og kvelden i forveien. Hadde ingen planer om å betale avgift, ettersom bilen på kontrolldagen hadde vært 10 år i norge.

Når jeg kom dit, fikk jeg beskjed om å kjøre inn bilen (sannsynligvis fordi det var snøvær)

Kontrolløren gjorde som mange tidligere har nevnt, kjente at sitteputen var festet, og at beltene låste ved rykk. Tittet raskt over beltene og så at de var hel og pen. Kikket ikke i forseter, ikke under panser eller noe slikt.

Fikk med meg skiltene og midlertidig vognkort etter å ha betalt papirgebyret. Leverte tilbake grønne skilt senere samme dag, etter å ha fått skiftet skiltplater.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var nettopp inne med min A6 i Tromsø.

Kontrolløren sjekket chassisnr., nappa i ALLE beltene, og sjekket låsene på de bakre. Så var det bare å betale kontrollgebyr. Alt tok mindre enn 10min.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig du har vist den alt? Men når jeg viste min (på Notodden) for omregistrering til hvite, så hadde jeg nettopp montert Milltek anlegget (med kat'er). Spurte han som sjekket de tinga som er nevnt tidligere (seteputer/rygg, belter og da spes den oransjelappen nederst) om hvordan det var med eksosen og eventuelt få godkjent/ skrevet det inn i vognkort, da noen originale eksosdelere ikke selges lengre. Men da sa han at det ikke var noe problem, da det ikke laget mer lyd enn originalt... :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Unnskyld hvis jeg virker litt dum her, men du hadde fortsatt vareveggen på plass, og ingen satt i det nedfeldte setet? Synes de har en relativt tynn sak da, siden det finnes mange løsninger på dette som har relativt lett tilgjengelige seter selv med veggen på plass.. Men jeg hadde også en enkel affære mht. omregistrering, kun en tur innenfor (var i januar) og sjekket belter og innfesting av rygg. Men kommer du med en 'gatebil' er det jo større sjanse for at de tar en ekstra kikk.. I verste fall må du vise den igjen, men lurer de på effekten, kan de vurdere å sjekke den, ja..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En M5 som ble stoppet på gatebil Våler og fikk krav om reg til stv fikk det omgjort, han hadde ikke netting vegg eller seter bak.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.