"Vibrerende" Xenon-lys ved ABS/ESP-innkobling

Anbefalte innlegg

Er det andre som har opplevd at Xenon-lyset "vibrerer", dvs. det er vanskelig å se om det faktisk blinker, vibrerer, eller hva det er som skjer for det skjer veldig fort, når man kjører slik at ABS eller ESP kobler inn? (og bare da)

 

Min første mistanke er at det kanskje er den automatiske nivåreguleringen som tuller, men samtidig synes jeg lysbildet endrer seg for fort til at det er helt sannsynlig.

 

Andre med samme "problem", eller med ideer til hva det kan skyldes?

 

 

Gjelder B5 S4 med orginal Xenon.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt akkurat samme på mine gamle biler, både RS4 og S4 B5.

Skjønte aldri hva det var men er skikkelig irriterende:confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Andre som har slik på sin B5?

 

Evt. vet om det skal være slik? Som en slags advarsel? (det kommer konsekvent bare et hjul spinner litt, eller abs kobler inn, aldri ellers)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det på min rs4 b5 også men har ikke merket det før nå så får se på det en dag. ikke noen feilkoder i vag-com er det eneste jeg har rekt og gjøre med det enda

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I og med at det er flere som har det samme, kan det være slik at dette er normal oppførsel?

 

Som et slags ekstra "nå er du på grensa"-varsel? (for de som mener at grensa ligger der, mener jeg :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det har nok med spenningsfall å gjøre, jeg har sett at lyset med halogenlamper et øyeblikk blir svakere i det ABS'en kobler inn. Trolig trekker ABS-enheten akkurat et øyeblikk så mye strøm at spenningen momentant faller, og da blir den for lav for xenonlysene.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det har nok med spenningsfall å gjøre, jeg har sett at lyset med halogenlamper et øyeblikk blir svakere i det ABS'en kobler inn. Trolig trekker ABS-enheten akkurat et øyeblikk så mye strøm at spenningen momentant faller, og da blir den for lav for xenonlysene.. :)

 

Jeg har opplevd det samme, det kan være spenningsfall ja men trodde ikke abs`n drog så mye strøm

Jeg holder en knapp på at det er et genialt varslesystem, Jeg tror iallefall ikke at det er noe galt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det har nok med spenningsfall å gjøre, jeg har sett at lyset med halogenlamper et øyeblikk blir svakere i det ABS'en kobler inn. Trolig trekker ABS-enheten akkurat et øyeblikk så mye strøm at spenningen momentant faller, og da blir den for lav for xenonlysene.. :)

 

Jeg har forsøkt å logge spenningen når det skjer uten at jeg klarer å se noe spenningsfall, men det er jo mulig at det går så fort at jeg ikke ser det på et simpelt voltmeter. Jeg synes dog det er snodig at det også skjer i det man får hjulspinn? (uavhengig av om ESP er koblet inn eller ikke)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når man får hjulspinn er EDL-systemet i aktivitet, det kobles ikke ut når ESP er utkoblet.

 

Noe varselsystem er det *ihvertfall* ikke.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er nok spenninsfall som Eyvind sier over her;)

Har det samme på min B5 når ABS-en slår inn, at halogenlysene lyser litt svakere.

Ikke noe varselsystem på dette orginalt utenom lampe på esp/antispinn og vibrering i pedal på ABS:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg trodde ikke EDL koblet inn når man hadde litt hastighet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror absolutt den blinkinga er ABS systemet som trekker mye strøm.

Bare ABS pumpa har en kurs med 30 amp sikring, samt at abs systemet har en 30 amp kurs til.

(sikringsboks ved batteri)

samt at det sitter en 7,5 amp sikring inne i bilen.

 

ESP bruker vel ABS systemet når dette er aktivt?

Har lagt merke til "lysblinkingen" ved ABS på flere bilmerker, som ford, mercedes, og renault.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Legg opp ny strømtilførsel til lysene med 6mm2 ledning ifra batteri + i motorrom, og bruk den orginale som relestyring der fremme.. Så tenker jeg problemet er løst :) Bedre lys blir det nok og..

Er ofte bra spenningsfall frem til lyspærene selv på helt orginale biler/lys..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ola: Xenon er vel litt "lyser / lyser ikke"? (slik at jeg neppe vil få noe bedre lys til vanlig, men meget godt mulig at det vil fjerne blinkinga - jeg sliter dog fortsatt litt med å skjønne at det samme skjer ved hjulspinn i høyere hastigheter)

 

Audi har jo tidligere vært så smarte at de kjørte all strømmen til lyktene via bryteren inne i bilen, men jeg hadde jo håpet at de hadde sluttet med det og gjort ting skikkelig på "nyere" biler?! :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.