#1 Skrevet November 30, 2009 Skal montere turbo osv, så tar olje og kjølevæskeskift i samme slengen. Hvilken olje bør jeg gå for? Og jeg skal vel ha rød kjølevæske? På forhånd takk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 30, 2009 Jeg skaffer deg Agip oljer til klubbpris;) Både vanlige motoroljer og racing. Mange av de kjente tunerne i Norge bruker Agip så det bør vel være svar nok... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 30, 2009 5-40 er fint til vinters.. 10-60 er forbeholdt varme dager... hold deg til kjølevæsken som er brukt ifra før.. har lite å si om du bytter til den andre, om det er helt tomt ifra før. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 30, 2009 Jeg skaffer deg Agip oljer til klubbpris;)Både vanlige motoroljer og racing. Mange av de kjente tunerne i Norge bruker Agip så det bør vel være svar nok... Hva er pris på dette da? Og har du dette på Gjøvik? Jeg trenger i morgen - så tidlig ute som jeg er. 5-40 er fint til vinters.. 10-60 er forbeholdt varme dager... hold deg til kjølevæsken som er brukt ifra før.. har lite å si om du bytter til den andre, om det er helt tomt ifra før. Jeg aner ikke hva slags kjølevæske forrige eier har brukt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 30, 2009 Da tar du den du synes har penest farge Det spiller heller liten rolle, bare den er laget for alu topper, noe så godt som alle er. Men VAG bruker vel rød selv nå mener jeg.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 30, 2009 Hva er pris på dette da? Og har du dette på Gjøvik? Jeg trenger i morgen - så tidlig ute som jeg er. Har 5W-40 syntetisk på lager ja, 599kr for 4liter minus 20% for medlemmer blir 479kr;) Har også 10W-40 syntetisk til 399kr minus 20%. Er åpent imorgen fra kl8 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 30, 2009 De som har overhalt turboen mener jeg bør kjøre på semisyntetisk olje? Jeg er ganske blank på denne motoren, så alle innspill vil bli satt pris på. Hvor lenge er du oppe er vel mer vesentlig Thomas. Jeg jobber selv til 16.00. Skifter jo olje minimum et par ganger i året, så jeg bør vel ta det som er fungerer best på vinter nå, så bytte igjen i april eller noe? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 30, 2009 De som har overhalt turboen mener jeg bør kjøre på semisyntetisk olje? Jeg er ganske blank på denne motoren, så alle innspill vil bli satt pris på. Hvor lenge er du oppe er vel mer vesentlig Thomas. Jeg jobber selv til 16.00. Skifter jo olje minimum et par ganger i året, så jeg bør vel ta det som er fungerer best på vinter nå, så bytte igjen i april eller noe? Hadde nok valgt 5W-40 på vinteren ja er best det. Du kan bare ringe meg på kveldstid imorgen også så får jeg levert ut noe olje da også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 30, 2009 Delsyntetisk olje er ikke egnet til noe annet enn smøring av sykkelkjeder og 70-tallsmotorer etter min mening. Helsyntetisk olje av viskositet 5W-40 eller noe rundt der funker igrunn fint året rundt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 30, 2009 Mobil 1 5w-50 er en fin vinterolje om bilen skal brukes hardt til tider. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 30, 2009 Du skal kjøre hardt på vinteren for å trenge mere enn 40 visko olje ass På sommeren og, strengt tatt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 30, 2009 Du skal kjøre hardt på vinteren for å trenge mere enn 40 visko olje ass På sommeren og, strengt tatt.. Tja tja, det kommer vel strengt ann på oljekjøler og høyrefot. Lå konstant på 170grader med en gammet GTE Q på isbanetreff for noen år siden, så det går ann 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet November 30, 2009 Takk for mange bra svar! Mange liter olje inkl. filter går på denne bilen da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet November 30, 2009 (endret) 5l ink filter, Valvoline anbefaler 5-30 til den bilen.. Og Castrol anbefaler begger deler, kjør på 5-40 du 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Desember 1, 2009 Stikk til andrå dekk på ilseng kenneth, han selger agip olje til en billig pris, tror det slår prisen til hovde. selv om det var billig også, men der kommer bilturen i tillegg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Desember 1, 2009 Er 10-60 Racing oljen til agip billigere en 5-40 oljen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Desember 1, 2009 Mobil 1 5w-50 er en fin vinterolje om bilen skal brukes hardt til tider. Denne bør vel fungere greit hele året? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Desember 1, 2009 Er 10-60 Racing oljen til agip billigere en 5-40 oljen? Nei koster mer den racing olja, har den ikke på lager akkurat nå så vet ikke eksakt utsalgspris, send PM hvis noen som ønsker pristilbud på den... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Desember 1, 2009 Fina 5-40 fullsyntetisk på europris til 359 kr for 5 liter. Bra med rette spesifikasjoner. God på vinter 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Desember 1, 2009 Agip HTS 5W40 er en bra olje. Jeg bruker denne hele året på en 450hk 2,2 20vt motor, men jeg er dog sjelden over 100grader oljetemp. Har heller aldri fått klakkete ventilløftere etter litt hard kjøring. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Desember 1, 2009 Kan anbefale Agip 10w60. Har kjørt denne siste 2 år (med noen få unntak). Motsto varme mye bedre på nordschleife enn castrol sin 10w60. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Desember 1, 2009 Har kjøpt 5 liter Agip 5w-40 HTS nå. Kom på 375,- Nice price! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Desember 1, 2009 Blir å kjøre på AGIP 10w60racing hele året, da det blir en del pisking av motor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Desember 1, 2009 Har kjøpt 5 liter Agip 5w-40 HTS nå. Kom på 375,- Nice price! Hvor da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Desember 1, 2009 You said it! Stakk til Andrå. Fikk en PM av Thomas, som faktisk kunne komme til meg for å levere olje (han hadde andre ærend, men alikevel!). Men da ble det for sent. Men for en service! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...