Demontering, Audi A3 8L 3-dørs

Anbefalte innlegg

Hei!

Leker litt med tanken på en lakkering, dersom jeg kan gjøre det meste av demontering og grunnarbeid selv..

Nå er det snakk om en lakkering hvor øyet ser.. Der stephjulet ligger, under setene og bak paneler bryr jeg meg ikke om..

Bilen er en Audi A3 8L (pre facelift) med 3 dører og takluke.

Støtfangere, ramme (med ruter) i dørene, panser, skjermer, bakluke og lykter skal gå greit.

1. Men hvordan blir det med frontruten (denne er limt).. ?

2. Hvordan demontere desse "happich" rutene?

3. Hvordan få ut ruten i bakluken?

4. Hvordan demontere takluken?

Takker for svar :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei du..

Ser at ingen har svart på innlegget ditt, så kanskje jeg kan gi deg et par tips.

Det er noe upresist/usikkert hva du er ute etter. Dersom det er snakk om å lakkere hele bilen i den fargen den er idag, er det ingen hensikt å demontere så mye som du nevner. Men jeg går ut ifra at du mener en omlakkering til en annen farge, siden du nevner steder man ikke ser, osv.

Jeg vil først og fremst anbefale deg å kontakte den personen du ser for deg at skal sprøyte bilen, (helst en erfaren lakkerer) slik at denne personen kan gi deg svar på hva han vil at du skal demontere selv, og hva han kan tape opp/maskere, og ikke minst om eller når han har tid.. Dette også i henhold til ønsket resultat/hvor mye du kan betale for jobbben..

Han vil nok si følgende: Pell av og demonter fangere, dører, panser, bakluke og bensinlokk. Dersom takluke er av glass, og kan føres inn under taket, er det ingen vits i å demontere det. Pell deretter av alle lykter, lister, antenne og alt annet som lett kan taes av. Dersom ikke ruter skal byttes, trenger du nok ikke å fjerne de. Det er noe som heter løftetape, som gjør at man får maling under gummitista på front og bakruta, slik at det blir strøkent uten demontering. Vet ikke helt om det er nødvendig å demontere sideruter, men det ser han. Utover det, vil nok han ta resten...

Når det gjelder grunnarbeid, er dette et håndtverk som må læres for å få et bra resultat. Dersom du ikke har en kompis som er biloppretter, lar du lakkereren ta det.

Håper det hjelper deg på rett vei, lykke til:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.