Ta i stykker 3delte skrudde felger???

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har noen tre-delte felger som er skrudd sammen.

Jeg tenkte å pusse opp kanten på de. Blitt litt stygg etter salt osv. Så lurer jeg på om det er bare å skru de fra hverandre, pusse, og så skru sammen igjen. Da det blir mye enklere å gjøre dette om de ikke er skrudd sammen.

Må jeg ha spesielt verktøy for å gjøre dette? Momentnøkkel? Eller mere avansert?

Er det eventuelt noen som vet av et firma i trondheims området som kan gjøre dette? Koster det mye?

Håper noen kan svare meg på dette.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva slags felger er det da? De forskjellige merkene bruker forskjellige bolter og muttere. Det blir vanligvis anbefalt å bytte bolter når du skrur de fra hverandre

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei. Jeg har noen tre-delte felger som er skrudd sammen.

Jeg tenkte å pusse opp kanten på de. Blitt litt stygg etter salt osv. Så lurer jeg på om det er bare å skru de fra hverandre, pusse, og så skru sammen igjen. Da det blir mye enklere å gjøre dette om de ikke er skrudd sammen.

Må jeg ha spesielt verktøy for å gjøre dette? Momentnøkkel? Eller mere avansert?

Er det eventuelt noen som vet av et firma i trondheims området som kan gjøre dette? Koster det mye?

Håper noen kan svare meg på dette.

BBS bruker iaf innvendig 12 kant på sine.... kjøpte slike piper på biltema når jeg demonterte mine.

Har ikke kommet så langt som å montere sammen enda men søk litt på vwvortex så ligger det liste der med anbefalt moment.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva slags felger er det da? De forskjellige merkene bruker forskjellige bolter og muttere. Det blir vanligvis anbefalt å bytte bolter når du skrur de fra hverandre

Det er ASA felger. Er vel laget i sammarbeid met BBS eller noe. Om jeg ikke tar helt feil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ASA felger. Er vel laget i sammarbeid met BBS eller noe. Om jeg ikke tar helt feil.

Er du sikker på at de er tredelte? Trodde ASA bare laget med "fake-splitt" jeg? Dvs hele felger med bolter som gjør at de ser ut som 3-delte.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ASA er et datterselkap av Hankook, men felgene er utviklet i samarbeid med BBS.

In 1990, ASA the new subsidiary of HANKOOK Tire Co., Ltd who was ranked No. 10 world wide in tire industry with 50 years of manufacturing experience started its quality alloy wheel business under technical cooperation agreement with BBS Germany, a world-renowned quality manufacturer.

The quality standard was established by ASA's engineers to reach that of BBS.

http://www.asaalloywheel.com/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er du sikker på at de er tredelte? Trodde ASA bare laget med "fake-splitt" jeg? Dvs hele felger med bolter som gjør at de ser ut som 3-delte.

ASA lager ekte split felger, både to og tre delte.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen gode tips om hvor en skal få tak i bolter til dette?

Går jo med en del til feks BBS RM.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen gode tips om hvor en skal få tak i bolter til dette?

Går jo med en del til feks BBS RM.....

Jeg har en kontakt på schmidt i tyskland.... skal bestille opp noen bolter og ytteringer for en kompis så send en pm med hva du trenger så kan jeg sjekke prisen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

trenger du bruke orginale bolter da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

trenger du bruke orginale bolter da?

BBS og OZ bruke M7 bolter. Dette er ikke vanlig. Jeg har oppgradert til M8 siden "orginale" ikke var lett å skaffe på den tiden jeg startet å bygge om mine BBS RS felger.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.