#1 Skrevet Desember 1, 2009 Hei Hva trenger jeg for å kunne smøre dørene skikkelig? Navn og type og til hva hadde vært ok å få vite Grease, teflon etc? Frode 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 1, 2009 silicon spray på alle gummilister, låsolje i lås 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 1, 2009 Hei Hovedproblemet mitt (tror jeg) er låskassen i døra, har caddy 2001 mod. Dørene er ok, det ser ut til kun å være låskassen(ene). Er det forsvarlig å bruke varmtluftpistol på dørlåsen bak? Har nemlig en kupevifte som ligger i bilen bak, men døra er frosset igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 1, 2009 (endret) hårføner er en fin ting, samt å dunke litt rundt døren med hånda. etter det ville jeg åpnet alle dørene å latt dem stå åpne i 30 min ca? til den vesken du har varmet opp har frosset igjen, så smurt låskassen og alle listene, i kassa er det samme hva du smører med så lenge det er silikon bassert eller noe som heter "Grafitt pulver", da dette ikke er flytende, men har samme effekt. (er stor fan av WD-40 på jobben ) . jobber selv som låsesmed. =) på listene ville jeg lagt ett godt lag med silikon på, rundt hele lista, får sånn turtle wax stift på fks. bensinstasjonen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 1, 2009 Takker for svar Bør vel da ta ut låskassen evt kun sidepanel i døra for å smøre den låskassen skikkelig? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 1, 2009 huff, sto å reiv i dørene her om dagen da det var lenge sida jeg hadde brukt bilen og frosten hadde sneket seg inn i mellomtida... Når jeg endelig fikk døra opp etter å ha pressa inn langs listene og røska igjen så smørte jeg på biltema sin silikonsak med svamp på enden, på listene.. fungerer ganske bra, ikke no problemer enda, og fungerte i hele fjord egentlig! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 1, 2009 Silikon er noe herk å ha på. Funker som gull. Men lykke til for den som skal lakkere noe på bilen senere hvor silikonen har vært på. Er nesten kav umulig å få vekk silikon fra lakk. Selv med silikonfjerner. Så hvis noen har tips til Silikon FRI listesmøringsgreier så tas det imot med takk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 1, 2009 Låner denne tråden litt, har problem med bilen til mor (en peugeot 307) med at brekken har hengt seg idag da det ble frost ute i natt... så lurer på om dere har noen tips til og få brekken til og slippe??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 1, 2009 Du kan jo banke litt på diverse ting med ett eller annet som ikke er laget av metall? Gummihammer eller noe sånt? Eventuelt litt prøve å rygge litt? Mitt brekk løsnet av litt gynging frem og tilbake.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 1, 2009 oki, kjempe =) Takk for raskt svar tenkte jeg skulle sette den i hallen på jobb, og kjøre en varmeovn inntil den i morgen mens jeg er på jobb, og jokke litt på det når jeg er ferdig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 2, 2009 Låner denne tråden litt, har problem med bilen til mor (en peugeot 307) med at brekken har hengt seg idag da det ble frost ute i natt... så lurer på om dere har noen tips til og få brekken til og slippe??? Først på denne tida, så bruker jeg aldri brekket likevel:) egentlig aldri (iallefall over lengre tid) gjennom hele året. Det er utrolig kjipt når det har hengt seg iallefall.. Frode 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 2, 2009 Biltemas lithiumfett-spray inn i alle åpninger på låskassa har reddet nazze og cabben fra 'holde-døra-inntil-i-håndtaket-den-første-halve-mila'-syndromet nå to sesonger, men wiren mellom innehåndtaket og låskassa hadde frosset sammen med selve låsesylinderen, så gleden var vel ikke helt på topp når sprengkulda kom.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Desember 2, 2009 Da har jeg demontert sidepanelet Kjøpte noe som het saBase hhs grease, spray grease fra wurth, kjøpte det lokale bilverkstedet. Tok ikke ut selve lås kassen, men smørte skikkelig inni fra bakom panelet, høyre døra satt panelet for fast til att jeg klarte å løsne det (pga dårlig tid) Så da er det bare å vente på kulda igjen Blir spennende dette 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Desember 2, 2009 Da har jeg demontert sidepanelet Kjøpte noe som het saBase hhs grease, spray grease fra wurth, kjøpte det lokale bilverkstedet. Tok ikke ut selve lås kassen, men smørte skikkelig inni fra bakom panelet, høyre døra satt panelet for fast til att jeg klarte å løsne det (pga dårlig tid) Så da er det bare å vente på kulda igjen Blir spennende dette på caddy blant anet så må låsekassene taes ut og modifiseres så slipper du problemet,søk på dørlåser fryser ,så finner du ut hvordan du gjør det.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Desember 2, 2009 Søkte her, men fant bare ett ørlite og dårlig bilde i en annen tråd, jeg klarer iallefall ikke å se hvor den skrue skal Frode 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Desember 2, 2009 Würth sin siliconfrie er fin(til lister) husker ikke hva den heter, men er utrolig bra! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Desember 3, 2009 kanskje verdt å nevne.... om folk stapper for mye fett i låsene så kan det nok hende at problemet kommer igjen hyppigere etter hvert da dette tiltrekker seg dritt/vann og låsen stivner til og med uten kulde. Var gjort på min bakluke lås.. måtte bruke vannpumpetang for å få ut låsepinnene 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Desember 3, 2009 Hadde en 2001 mod Caddy jeg og, slet med dette hver gang det kom frost. Tok ut låskassene og la de i oljebad, smurte opp med hvit vaselin en gang og noe teflongugge andre gangen. Men det ble aldri bra.. Det kommer vann i i låsen etterhvert. Jeg solgte bilen uten å komme til bunns i dette... Lei av å først ikke få opp døren, og så etter mye kav ikke klare å få den igjen etterpå! Måtte ha stropp med for å holde dørene igjen til bilen ble varm. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Desember 3, 2009 grafitt er visstnok tingen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Desember 17, 2009 Hey Da kommer det en lite update.. da har vi hatt iallefall nede i -6 grader her og fører døren er helt topp å åpne var ikke frosset i hele tatt etter min grease operasjon ) ...men passasjer døra var like frossen, men det kommer nok av att den fikk jeg ikke smurt hele dørlåsen/kassen skikkelig, fikk ikke av sidepanelet pga en dårlig skrue og dårlig tid. Men eller ser det helt ok ut Frode 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...