Lure Autocheck ved å lodde inn en motstand?

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg har en 92 modell S2 og har ettermontert xenon kit. Siden den gang jeg monterte det har autocheck'en uttrykt sin misnøye hver eneste gang jeg har på kjørelysene. Er det noen mulighet å lodde inn motstander for å lure systemet eller er det beste å bare vifte med det hvite flagget for derretter å gå til innkjøp til et dyrere kit?

Kittet jeg har er fra VVME og er på 35W!

På forhånd takk for alle svar og synserier! :)

Tommy

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får kjøpt motstander til Xenon kit som er akkurat til det der

De som selger xenon har slikt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det må være veldig marginalt, jeg kjører 35W xenonkit selv, men har ikke problem med autocheck. Men, noen har det, og da er denne fixen grei å kikke på!: http://forums.audiworld.com/showthread.php?p=18825367

Det går selvfølgelig an å drive litt videreutvikling og tilpasse disse motstandene til andre effekter, det er bare forskjellen som er viktig!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du trenger en Motstand på 8 Ohm/25-50W i paralell med ballast. Da blir total effekt ca 55W eller ca 4,5 Amp som det da er fra en vanlig 55w halogen ved 12Volt.

Motstanden må tåle minst 18watt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjører 35w kit på min C4 (antar det er ganske likt på disse) og har ikke noe problem. Så jeg vil anta du kan klare deg med mindre belastning enn 55w pr side.

Enkleste måte å teste på er jo å koble en 5w pære på i tillegg, evt 2 eller 3. Da vet du jo hvor mye belastning du må påføre i tillegg for å lure autocheck før du bestiller motstander ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjører 35w kit på min C4 (antar det er ganske likt på disse) og har ikke noe problem. Så jeg vil anta du kan klare deg med mindre belastning enn 55w pr side.

Enkleste måte å teste på er jo å koble en 5w pære på i tillegg, evt 2 eller 3. Da vet du jo hvor mye belastning du må påføre i tillegg for å lure autocheck før du bestiller motstander ;)

Jeg får feilmelding en av 20 ganger på min C4 så det kommer nok ann på spenningsnivået der å da. Ligger du på 14.5 får en kansje feilmeld, og ligger en på 14 går det bra.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ang spenning, så har jeg ikke målt ladespenning i det siste, men etter skifte av dynamo for en tid tilbake var ladespenning 14,5volt. Har ikke merket noe som skal indikere at den har falt siden da, men kanskje på tide å sjekke opp dette nå når vinteren kommer ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.