Styringsenhet (hjerne) 1,9 Tdi

Anbefalte innlegg

Har en kammerat som har fått ødelagt hjernen i sin Seat Leon 1,9tdi (150hk), er denne hjernen lik som på andre 1,9tdi motorer? Eller må vi ha en fra Seat?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selve hjernen er vel lik, såfremst det er ifra en pumpedyse. Men kodingen er nok forskjellig. Skal vel være en edc15p+ i disse. Vet ikke om møller kan kode om en brukt ecu.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm... det var kjipt... han har chippet bilen og nå starter den ikke...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har firmaet som har chippet bilen et problem. De har sikkert tømt minnet. Ut med ecu og boote den for og få den i live igjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om tunern som har laget skaden ikke har kunnskap/mulighet til og fixe denne, så kan jeg sette deg i kontakt med en i Oslo som helt sikkert kan fikse denne. Det koster selvfølgelig like mye som en ny chip da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har firmaet som har chippet bilen et problem. De har sikkert tømt minnet. Ut med ecu og boote den for og få den i live igjen.

Problemet var at de først hadde chippet den, min kamerat syntes bilen gikk for godt, til den chippen han skulle ha. Den bare slurret på clutchen. Så han tenkte at det var clutchen som var slitt, byttet denne men det var akkurat likedan.

Han fikk beskjed om at de skulle bestille ny programvare. Og da de skulle instalere den startet ikke bilen mer.

Etter noen dager dro de til importøren som byttet chip eller noe sånnt. Fungerte mot programvaren der, men tilbake i garasjen var det ingen forskjell... Viste seg at han hadde gjort en dårlig lodde jobb. Så etter det var fikset fungerte det. Men da fortsatt med for stor chip.

Tror han hadde 400nM v/2000 omdr.

Kan vel ikke si at forhandler hadde peiling...

Så for min egen del vil jeg gjerne ha info om han i Oslo :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For det første, så skal ikke disse loddes. De skal programmeres. Info sendt på PM.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For det første, så skal ikke disse loddes. De skal programmeres. Info sendt på PM.

Skal og skal. Det er vel fritt fram å lodde viss man har lyst, men er vel oftast enklare å flashe :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

om dere trenger ny hjerne så vil jeg anbefale dere om og søke på ebay. søk etter org delenr som står på hjernen,jeg kjøpte hjerne fra england og betalte 700kr inkl frakt,og denne funket helt fint. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.