R32 frontfanger tåkelys kabling

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg mottok kittet mitt fra TMTuning idag

IMG_19392.jpg

Men det er ved kablingen jeg har noen spørsmål.

På bildet i denne lenken

Ser man da Releet og to ledninger med en rød kabelskjøt og en blå kabelskjøt. Er det her jeg skal koble til en leder fra hvert parklys? Den siste lederen der har en slags trekanta klips sak på enden, til hva skal denne kobles?

På det neste bildet har vi da selfølgelig kontaktene til lysene og en leder med en slik flat "plugg" som ser ut som jord eller konstant spenning fra 12V batteri? og en til sånn trekanten klips ting.

Disse klipsene ser jo ut som noe som skal inn i noen releer. men hvilke. hmm

Hjelp! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å komme med litt ekstra informasjon.

Den Hvite lederen med blå kabelskjøt går til 85 på releet.

Den grå lederen med rød kabelskjøt går til 86 på releet.

Den klips tingen går fra 87.

Da har jeg en ledig på nr 30.

Releet ser slik ut:

rele.png

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nesten så jeg ser svaret selv.

Den lederen fra kablingen og kontaktene til lyset skal inn på nr 30 på relee?

Og den lederen som går ut fra 87 skal til?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

30 er konstant pluss,12 v, 85 er jord, 87 pluss til lampene, 86 er styrestrøm fra bryter:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

30 er konstant pluss,12 v, 85 er jord, 87 pluss til lampene, 86 er styrestrøm fra bryter:)

Takk takk, men hvorfor er det ut fra releet kontakt 87 en kabel da, når pluss-siden av ledningene til lyktene også har en kabel. med en sånn klips til releet? blir skikkelig forvirret hehe.

Slik ser det harnesset jeg har fått i detalj ut:

harness.png

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det har ikke noe å si om du bytter om 30 og 87 i forhold til hva jeg skreiv, om det passer med kontaktene da? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det har ikke noe å si om du bytter om 30 og 87 i forhold til hva jeg skreiv, om det passer med kontaktene da? :)

Ser ut som at lederen fra lyktene passer i 30 ja. så da er det nok det.

Men siden 87 har en ledning med en sånn klips på, det betyr at det er en konstant spenningsuttak i dashet da som jeg kan bruke? evt hvor?

Selvom jeg har trukket ett lite harness inne i der i sommer pga ett annet prosjekt som jeg kan lodde meg på.

Edit:

Har ingen bryter for tåkelys akkurat nå. siden det ikke var med i bilen min. Så dersom jeg velger å bruke en egen bryter, hvor skal den da få styrestrøm fra? eller bare koble meg til 12v der og?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

87 må ha konstant spenning ja, ihvertfall være spenning der "før" du trykker på bryteren. Det er der lyktene får spenningen sin ifra, så det må være en plass det går an å hente ut mer strøm, eventuelt rett fra batteriet, med egen sikring.

Styrestrøm må du hente fra egnet sted. Har du tåkelys bryter i bilen? Isåfall har du vel tåkelys i hovedlyktene? Skal du bruke de?

Om du ikke skal bruke tåkelysene i frontlyktene, kan du ta ut pærene der og da kan du hente styrestrøm ved frontlykta før ledningene går inn i lykta.

Om du skal bruke tåkelysene i frontlykta vil de andre tåkelysene også lyse om du gjør som over.

Bruker du egen bryter inne i bilen kan du hente styrestrøm fra parklys, cd spiller el lignende, best og hente fra noe som ikke har spenning etter at du tar ut nøkkelen, om du skulle glemme å slå de av.. Men det må også være en plass som har spenning når du vil tåkelyse skal virke.. Jeg hadde en golf iv tidligere med nye frontlykter uten tåkelys i, brukte da styrestrøm fra + ledningen til tåkelysene som går ut til frontlykta på venstre side, ganske lett å komme til der og man ser ikke "strømtyven" bak dekslet ved lykta.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

da ville jeg valgt bryter med strøm fra parklys eller cd spiller, ikke memory på spiller da, styrestrømmen trekker uansett ikke mye strøm så er ikke farlig å koble seg på en annen plass med den..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min lysbryter har kun 0, parklys og den som gjør at jeg kan ha på fjernlys.

Ikke tåkelys bryter. og da ikke takelys da så jeg vet ikke hvilke pinner som er for tåkelyset bak deksel på kontakten ved lykta?

Evt siden jeg skal flytte spilleren ett hakk opp i konsollen så kan jeg like gjerne koble meg på spillerns styrestrøm :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke noe å hente ved lykta om du ikke har bryter i bilen.. Kan bruke spilleren ja, bare måle eventuelt hvor det er 12 v når bilen er i gang og om det blir 0 v når du stopper og tar ut nøkkelen så slipper du at batteriet blir tappet.. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke noe å hente ved lykta om du ikke har bryter i bilen.. Kan bruke spilleren ja, bare måle eventuelt hvor det er 12 v når bilen er i gang og om det blir 0 v når du stopper og tar ut nøkkelen så slipper du at batteriet blir tappet.. ;)

sikkert en ide det :) poster bilder når det er ferdig montert på lørdag antar jeg. Det kjipe med r32 kittet er jo at det ikke finnes monteringskit, så jeg må være kreativ å lage ett selv.

Har sett litt på denne DIY. noen som aner hvor jeg kan evt kjøpe noen slike "hengsler"? må jo kunne bruke muttere for å stramme lysets posisjon.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har så vidt begynt å lage egne monteringsbraketter. Her er de jeg laget av hjørner for møbler.

Denne er laget slik at med en mutter kan jeg rotere den slik at den blir helt rett i forhold til fanger. og ved å montere hjemmelagede hengsler kan jeg få den til å bli justert ganske så perfekt :)

Selve montasje til fanger gjør jeg på lørdag. skal poste bilder. Så kan kanskje dette bli en DIY

IMG_1942.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lysene er montert. kablene er trekt og loddet. på med tenninga og på med brytern. 1 lys funker. Det andre har spenning i lederne, men ikke noe lys. kan faktisk lysene komme med defekte pærer fra vw usa?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Der ja, fixed. da kommer det en DIY ettervært :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.