2.3 ng.Går ikke på alle sylindere.Audi 90

Anbefalte innlegg

Hei.Hadde en tråd her ang.problemer med turtall.hvor jeg trodde det var løst,fordi motor gikk mye bedre.:omen så viser det seg ved testur at bilen drar dårlig,men plutselig løsner den for så igjen og butte.Tatt diagnose med blink,og får opp:

2121 Bryter gasspjeld stengt

Noen som vet hvem bryter detta er snakk om?er det overloopbryter på toppen av spjeld?el,er det den under?

Fant også ut at den bare går på 2-3 sylindere på tomgang,selv om det er gnist,mao får ikke bensin til de syl.tips mottas med takk: vinke :

mvh kjetil

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skulle være vrien denne gamle audien her kjetil :S

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skulle være vrien denne gamle audien her kjetil :S

 

Sta gammel jævel det der ja: smil :like før den blir spiker:evil:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener det er den bryteren under.

 

Angående at den ikke går på alle sylindere og har gnist, så er det nok kanskje logisk at det må være bensintilførsel. Det du kan starte med er å løsne toppen på dysene mens den går for så se om du får ut bensin før dyse.

 

Hvis du har bensin der får du nappe ut dysene og teste de under trykk for så å se om nålen har hengt seg eller om det er noe annet muffins ;)

 

Mener å huske du også må splitte innsuget for å få ut dysene, men det er jo ikke så mange skruene :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener det er den bryteren under.

 

Angående at den ikke går på alle sylindere og har gnist, så er det nok kanskje logisk at det må være bensintilførsel. Det du kan starte med er å løsne toppen på dysene mens den går for så se om du får ut bensin før dyse.

 

Hvis du har bensin der får du nappe ut dysene og teste de under trykk for så å se om nålen har hengt seg eller om det er noe annet muffins ;)

 

Mener å huske du også må splitte innsuget for å få ut dysene, men det er jo ikke så mange skruene :)

 

Godt forslag,skal prøves: vinke :Må dele innsuget ja.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

du kan vel ta den raske versjonen og sjekke plugga også :)

Men ja, brytern under spjeldet... bare røsk av kontakten til begge og se om det hjerlper på turtallet.. mulig den den dævver på tomgang men :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

du kan vel ta den raske versjonen og sjekke plugga også :)

Men ja, brytern under spjeldet... bare røsk av kontakten til begge og se om det hjerlper på turtallet.. mulig den den dævver på tomgang men :)

 

Bytta plugger og:)Gnisten er bra.Skjer ingenting,når jeg drar ut pluggen(e).ikke til lambda,ikke den som sitter på kassa,ikke til den temp-sens.til motorstyring.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytta plugger og:)Gnisten er bra.Skjer ingenting,når jeg drar ut pluggen(e).ikke til lambda,ikke den som sitter på kassa,ikke til den temp-sens.til motorstyring.

 

Du dro ut kontakten til bryterene på speldet og prøvde å kjøre bilen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du dro ut kontakten til bryterene på speldet og prøvde å kjøre bilen?

 

:oprøvde ikke kjøre bilen.sto kun i motorrom og gassa.virka like ille.men skal prøve mer til helga.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

:oprøvde ikke kjøre bilen.sto kun i motorrom og gassa.virka like ille.men skal prøve mer til helga.

 

Altså du dro ut kontakten til bryterne på spjeldet right? Og ikke no forandring når du gassa?

 

Problemet er at jeg husker ikke om brytern er "på" ved åpen eller lukket krets, derfor må du teste begge deler. Du kan også visuelt sjekke bryteren og måle den med et multimeter om den fungerer.. både fullgassbryteren og tomgangsbryteren. Dette er ikke så vanskelig bare utrolig tiltak å beskrive på nett :D

 

Men kort sagt, finn hvilke to ledere som er tomgangsbryteren/fullgass, sjekk om bryterne fungerer.. om de tilsynelatende gjør det, så imiterer du signaltet til hjernen ved å kortslutte de riktige lederene i kontakten til hjernen, og så prøver du å ser om det er no forskjell.

 

Eller du kan stole blindt på at du har rett feilmelding og feilkilde og bare bytte driten :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Altså du dro ut kontakten til bryterne på spjeldet right? Og ikke no forandring når du gassa?

 

Problemet er at jeg husker ikke om brytern er "på" ved åpen eller lukket krets, derfor må du teste begge deler. Du kan også visuelt sjekke bryteren og måle den med et multimeter om den fungerer.. både fullgassbryteren og tomgangsbryteren. Dette er ikke så vanskelig bare utrolig tiltak å beskrive på nett :D

 

Men kort sagt, finn hvilke to ledere som er tomgangsbryteren/fullgass, sjekk om bryterne fungerer.. om de tilsynelatende gjør det, så imiterer du signaltet til hjernen ved å kortslutte de riktige lederene i kontakten til hjernen, og så prøver du å ser om det er no forskjell.

 

Eller du kan stole blindt på at du har rett feilmelding og feilkilde og bare bytte driten :P

 

Stemmer.ut med den kontakten,ingen forskjell.men kan den bryteren(e) lage så mye krøll at motor bare går på 2-3 sylindere?: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spørs om jeg ikke tar en tur på hogger og henter ett lass med deler,hehe.kjekt og ha;-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.Har omsider fått bilen til og gå(bytta alt til innsprut)Bilen går bra på turtall(litt ruskete tomgang)MEN,bilen nekter og starte når det blir så og så kaldt?Står den inne på verksted,starter den veldig lett,men stått ute over natta i noen minus,tenner den og stopper omtrent med en gang.og sånn er den helt til jeg får varmet opp bilen igjen.

Noen som vet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.Har omsider fått bilen til og gå(bytta alt til innsprut)Bilen går bra på turtall(litt ruskete tomgang)MEN,bilen nekter og starte når det blir så og så kaldt?Står den inne på verksted,starter den veldig lett,men stått ute over natta i noen minus,tenner den og stopper omtrent med en gang.og sånn er den helt til jeg får varmet opp bilen igjen.

Noen som vet?

 

Akkurat slik var en NG jeg også hadde for noen år siden, og da var det kaldstartdysa som ikke fungerte. Kan vel også være temp.sensoren som er defekt.

 

Du sier også at bilen får gnist, men det er jo ofte slik at når motoren får motstand / jobber tungt vil den ikke tenne skikkelig på alle. Sjekk registeret på motoren, sjekk/juster tenninga, prøv med annet fordelerlokk/ledninger/plugger så tipper jeg den går som en kule :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har byttet både kaldstartdyse og tempsensor: faint :Det skal sies at problemet oppsto etter bytte av hele innsprutdelen.mengdefordeler,dyser,etc.Bilen går greit ellers.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmmmm...dette høres kjent ut:)

 

Har hatt samme problem, du har vel KE-jetronic. Det er som regel mengdefordeleren og dysene som er problemet.

 

Ta ut dysene (kjøp nye o-ringer før du tar de ut),ta av luftbelgen på mengdefordeleren og løft spjellet med hendene. Da skal dysene sprute en fin tåke med bensin. (megden husker jeg ikke) tyvkoble bensinpumpereleet slik at pumpen går konstant.

 

Spruter de en stråle eller lite, kjøp nye dyser. kan også være en luftlekasjen en plass (falskluft).

 

Kaldstarten er ofte kaldstartdysen som ikke åpnes. Da er det en tempføler som skal gi rett signal.

 

Enklet sagt, dette er noe dritt. Har først disse problemene startet, kan du få grå hår. Kjøp deg hiddensprut:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmmmm...dette høres kjent ut:)

 

Har hatt samme problem, du har vel KE-jetronic. Det er som regel mengdefordeleren og dysene som er problemet.

 

Ta ut dysene (kjøp nye o-ringer før du tar de ut),ta av luftbelgen på mengdefordeleren og løft spjellet med hendene. Da skal dysene sprute en fin tåke med bensin. (megden husker jeg ikke) tyvkoble bensinpumpereleet slik at pumpen går konstant.

 

Spruter de en stråle eller lite, kjøp nye dyser. kan også være en luftlekasjen en plass (falskluft).

 

Kaldstarten er ofte kaldstartdysen som ikke åpnes. Da er det en tempføler som skal gi rett signal.

 

Enklet sagt, dette er noe dritt. Har først disse problemene startet, kan du få grå hår. Kjøp deg hiddensprut:)

 

Hei.De grå håra har kommet alt: smil :Skal ta en test av dyser ja.Er ikke det den tempfølern som sitter oppe på vannstuss da?i så fall,byttet den og.Det skulle forøvrig en FRISØR til for og fikse bilen da.: haha :Varmer opp mengdefordelern med HÅRFØNER,så starter den lett.Så hårfønern har nå fast plass i verktøyboksen:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.