#1 Skrevet Desember 3, 2009 Hei. Kassa har gådt i nødmodus. Ka kan dette skyldes? dn girer helt fint å normalt. men ved motstand så riste bare hele bilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 3, 2009 Du sier at ved motstand (når du gir på) rister bilen. Gjelder dette kun 3. og 4.-gir? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 3, 2009 Hei.Kassa har gådt i nødmodus. Ka kan dette skyldes? dn girer helt fint å normalt. men ved motstand så riste bare hele bilen. Henger ikke sammen. I nød modus girer den ikke normalt. da da har du 2+3 gir eller lignende. Hvis det er noe galt med kassa kan du begynne med å lese feilkoder. hvis det rister under belastning kan du ha andre problemer med coiler, plugger, LMM, drivstofftilførsel og mere. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 3, 2009 Henger ikke sammen.I nød modus girer den ikke normalt. da da har du 2+3 gir eller lignende. Hvis det er noe galt med kassa kan du begynne med å lese feilkoder. hvis det rister under belastning kan du ha andre problemer med coiler, plugger, LMM, drivstofftilførsel og mere. Evnt lock-up-funksjonen... mao converteren. På 4HP18 har man konstant lock-up i 3. og 4. gir, den går ALDRI ut av lock-up i disse girene, slik den gjør på f.eks 4HP24 som brukes i 3,6/4,2 V8-motorene... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 3, 2009 Jeg vet ikke helt kordan gir et er snakk om. Er ikke min bil. er en bil jeg har planer om å kjøpe. men gidd ikke kjøpe den vest det er en skikkelig dyr reperasjon av kassa. kan finne ut mere i kveld. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 3, 2009 Jeg vet ikke helt kordan gir et er snakk om. Er ikke min bil. er en bil jeg har planer om å kjøpe. men gidd ikke kjøpe den vest det er en skikkelig dyr reperasjon av kassa. kan finne ut mere i kveld. Denne bilen har jeg sett på autodb elns. Ikke kjøp deg problemer - i alle fall ikke til den prisen den var annonsert for. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 3, 2009 ja den ligg i vardø. 75 000,- e jo ikke så ille bil vest det bare er små prob me kassa? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 3, 2009 ja den ligg i vardø. 75 000,- e jo ikke så ille bil vest det bare er små prob me kassa? Dersom det bare var "små" problemer med kassen, hadde vel nåværende eier fikset det selv... tror du ikke? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 3, 2009 Er ikke noe upris det, hvis det er bare kassa, er slike kassertil salgs på forumet akkurat nu, så er det bare å bytte. ellers kan du jo vurdere ombygging. men vibrasjon under pådrag kan være mye annet. Jeg fikk slike symtomer nå nettopp og det var feiltenning. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...