#1 Skrevet Desember 3, 2009 Noen som har erfaring med en slik en? http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=16525546 Tenker da til en Transporter 2.5 TDI 88Hk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 3, 2009 Litt billigere enn normal chip, og endel dårligere.. Resten får en vel spekulere i selv Eneste fordelen er vel at en kan ta den av bilen selv, ved evnt garanti sak. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 3, 2009 Litt billigere enn normal chip, og endel dårligere.. Resten får en vel spekulere i selv Eneste fordelen er vel at en kan ta den av bilen selv, ved evnt garanti sak. Ok.... Så om det følger med en bil man kjøper så er det jo greit å teste det? Får vel ikkje det samme som utav chipping, men transporter er jo heller ingen racerbil...... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 3, 2009 Du får mer diesel, høyere temperatur i motor, og mye mer soting pga de to første. Ikke heldig for motor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 3, 2009 88 hesteren har de små ikke-Bosch dysene. Vet at 102hk blir merkbart bedre med boks, men har ikke hørt erfaringer fra 88hk. Skal man først bruke flere tusen så vurder chip, skulle jeg hatt boks så måtte jeg fått tak i billig brukt. Alltids noen som selger bilen og ikke vil reklamere for at de har kjørt med boks, og derfor selger den løst. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 4, 2009 Boks fungerer da det, hvis ikke hadde de ikke blitt solgt.. Men de er ikke like bra som chip, hverken i ytelse eller for helse til motor.. Det tilsvarer omtrent som å øke dieseltrykket på en gammel traktor (bare ved turbotrykk, ikke fin kjøring), mens en chip øker både dieselmengde, turbotrykk, tidspunkt for innsprøytning m.m. Men hadde jeg hatt boks i min bil, så hadde jeg gjemt den godt.... De ser etter de i enkelte teknisk kontroller.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...