S4 AAN starter ikke på nøkkel

Anbefalte innlegg

Hei,

Som tittel sier så får vi ikke start på bilen.

Men bilen starter uten problemer så fort vi tauer den igang : klø :

Så langt har vi sjekket triggersensorene, bilen får bensin men vi har ikke gnist.

Har nettopp byttet kamsensor etter en feilkode på denne.

Har også byttet slutstykke på teningslåsen, uten hell.

Det finnes ikke startsperre på bilen.

Har byttet starter

Har byttet tenningsmoduler og prøvd flere hjerner...

Noen tips?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oppdatering: Pinne 18 er det ikke spenning på, verken med tenninga på eller mens vi drar på starteren....

Noen som vet hvor sikring nr. 64 sitter?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

skru på tenninga, dra en ledning fra 12v+ til innslaget på startern se om den starter da. kompis hadde det problemet på a6en. rakk ikke å finne noen løsning på det før bilen ble solgt men det kan være en løsning for å slippe å taue den igang hele tiden :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet hvor pinne 18 får strøm ifra? Mao. 12v permanent til hjernen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sikring 26 , termosikring som står attmed hjernen vell ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oppdatering:

Vidar: Om det er den jeg tror det er, så er den hel

Etter hva jeg har fått med meg, så virker som det kan være veivhus-sensoren som gir for dårlig signal. De koblet VAG-COM til bilen mens den gikk og leste ut verdier. Mener det ble nevnt at signalet ifra den giveren var for svakt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

veivhus sensor ????? ka e d ?? , er egentlig greit å bytte ut termosikringene med vanlige sikringer .

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen starter med en gang på trill, så da skjønner de fleste hva det betyr.

Kamsensoren var defekt, igjen. fikk kjøpt ny så fungerte det ypperlig :)

Saken løst

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sparker liv i denne tråden igjen.

Det gjelder en ADU maskin denne gangen men det spiller vel ingen rolle vel......

Hadde meg en lengre kjøretur i dag og stoppet innom butikken på veien hjem for å handle mat og da jeg skulle starte bilen etterpå var den helt død.

Så det eliminere mange feilkilder bare det at den har startet 5 ganger idag men ikke den siste gangen :(

Får inn alt av varsellamper og det klikker i diverse reléer men det skjer ikke noe mer. Ingen tegn til liv i starteren. Virker som det er et eller annet "bug" som sperrer for å hindre starteren å slå inn.

Fikk hjelp av enn annen til å taue bilen igang, startet lett som en fjær da.....

Tok en omvei hjem med litt "aktiv" kjøring og da jeg hadde fått bilen trygt inn i garasjen og prøvde å starte den på nytt, skjedde det samme igjen.

Total mangel på liv.

Hadde med meg VAG-com men fikk ikke andre feilkoder enn det som andre allerede har oppgitt i denne tråden (http://forum.vacn.no/showthread.php?138505-AAN-starter-ikke-har-3-feilkoder)

00513. Engine speed sensor (G28) No signal

Og etter aktiv kjøring kom det opp disse kodene: (se bilde)

den siste skyldes at bilen ikke er mappet ordentlig og går litt for magert/ fet blanding til tider og burde ikke ha noen innvirkning(?)

Så er det den fordømte hallgiveren som blir nevnt i tråden her som er årsaken? ( hvor sitter den hen?) får jo ikke opp feil kode på den eller kan det være andre årsaker - at starteren tilfeldigvis har tatt kvelden nettopp nå?

image.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for hjelp. Heldigvis ikke noe hall giver eller annet elektroniske sensorer

Som dere på iser, fikk jeg ikke innslag på starteren eller klikkelyd i det hele tatt. Mens det klikket innvendig i relèer. Var under og lasket styreimpuls og starteren fungerte utmerket og bilen startet fint. Fant syndebukken, sluttstykke / koblingstykke på tenningslåsen. Dvs at jeg bare prøve byttet med et jeg hadde lignende siden jeg mistenkte at det ikke fikk den 12 V impuls når en vrir nøkkelen helt over. (for det skjedde absolutt nada)

Så en enda Audi sykdom løst , men det hviler en forbannelse over Audi og juletider, alle Audi'er jeg har hatt har nektet å starte en eller annen gang og av ulike årsaker

image.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du blir jo en råtass på å skru da ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.